ماجرای قتل مرد 75 ساله و آتش زدن منزل او پس از سرقت؛

حیات دوباره مرد ۵۰ ساله پس از ۱۳ سال از پای چوبه دار با رضایت ولی دم

در ایام اللّه دهه مبارک فجر با تلاش واحد مصالحه (ویژه قصاص) مرد ۵۰ ساله که در کوچصفهان مرد دیگری را به قتل رسانده بود، از اجرای حکم قصاص رهایی یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روز چهارشنبه در راستای اهداف مرکز توسعه حل اختلاف و ستاد ملی صبر (اشاعه سنت حسنه عفو، گذشت و بخشش در جامعه) با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر اعضای محترم واحد مصالحه ویژه قصاص، پرونده قتل منجر به سازش گردید.

«در سال ۱۳۸۷ در یکی از روستاهای بخش کوچصفهان از توابع شهرستان رشت فردی به قصد سرقت با مشارکت شخص دیگر به منزل متوفی پیرمرد ۷۵ ساله که به تنهایی زندگی می کرده می رود و در حین سرقت، پیرمرد از ورود سارقین به منزل مطلع گشته، لذا اقدام به ممانعت از انجام سرقت می نماید.

این امر موجب بروز درگیری سارقین با پیرمرد شده و آنها اقدام به قتل وی و فرار از منزل می نمایند. به منظور رفع اثر قتل (خفگی مقتول) اقدام به آتش کشاندن منزل متوفی نموده و بلافاصله متواری می گردند.

یکی از همسایگان در روستا متوجه ورود یکی از سارقین قبل از آتش‌سوزی شده و با اطلاع دادن به مراجع قانونی، وی، شناسایی و دستگیر می شود.

پس از سیر مراحل قانونی پرونده و تایید حکم قصاصِ قاتل، به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، جهت اخذ رضایتِ اولیای دم، پرونده به واحد مصالحه ویژه قصاص شورای حل اختلاف گیلان ارجاع می گردد و با تلاش همکاران محترم شعبه و برگزاری جلسات متعدد، در روز چهارشنبه مورخ ۱۴٠٠/۱۱/۱۳ این پرونده منجر به سازش شده و ولی دم از اجرای حکم قصاص صرف نظر کرد.

Share