معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو؛

با استفاده از پتانسیل گیلان می‌توانیم بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم

حیدری مهمترین مشکلات در صنعت برق فرسودگی شبکه است که این فرسودگی در شبکه آب کشور نیز وجود دارد و این مشکلات باید با دانش روز و علوم دانش بنیان مرتفع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی نشستی با حضور جمعی از مدیران ارشد وزارت نیرو و مدیران عامل شرکت‌های صنعت آب و برق گیلان پیرامون چالش های استان در حوزه آب وبرق بحث و گفتگو شد.

گفتنی است در این جلسه محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل توزیع برق گیلان و رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق گیلان بهمراه سایر مدیران ارشد شرکت‌های وزارت نیرو در استان ضمن قدردانی از حضور مقامات وزارت نیرو در گیلان، برخی چالش‌ها و نقاط قابل توجه برای بهبود عملکرد و خدمت‌رسانی را ارائه دادند.

در این جلسه حیدری معاون حقوقی و پشتیبانی وزارت نیرو تاکید کرد: مهمترین مسئله‌ای که در حاضر باید نقشه راه کشور باشد این است که بر اساس منویات مقام معظم رهبری موانع تولید را برداریم و رونق تولید و اقتصادی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از چالشهای مهم کشور افزایش تولید و استفاده درست از شرایط موجود است، افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه برق و آب در زندگی آحاد جامعه، استفاده از روشهای جدید جهت رفع مشکلات مردم الزامی است.

حیدری گفت: مسئولیت ما جهادی و جنگ در سنگر صنعت است، لذا با هم افزایی و اتحاد میتوانیم برنامه‌های عمرانی را به موقع و در کوتاه‌ترین زمان به پایان برسانیم تا مشکل برق و آب روستا‌ها و مناطق کم برخوردار حل شود.

معاون حقوقی و پشتیبانی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: در برخی نقاط پروژه‌های زیادی اجرا شده و هزینه‌های فراوانی صرف شده اما کارایی لازم را ندارد، لذا میبایست با اولویت‌بندی و یافتن منابع جدید این مشکلات را حل و شرایط را به سمت مطلوب سوق دهیم.

حیدری گفت: در تابستان سال جاری در حوزه برق با ۱۲ هزار مگاوات کمبود روبرو بودیم که موجب بروز مشکلاتی شده بود و مجبور به اعمال خاموشی در بخش صنایع شدیم، اما با برنامه ریزی مناسب می‌توان توان تولید را تا ۲۵ هزار مگاوات افزایش داد که ۱۰ هزار مگاوات آن از انرژی‌های نو می‌باشد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر به دلیل‌ عدم انطباق مصرف و تولید برق ضروری است با رعایت الگوی مصرف نسبت به صرفه جویی انرژی از سوی مشترکین اقدام شود.

معاون حقوقی و پشتیبانی وزارت نیرو اشاره کرد: هدف اصلی دیگر در صنعت برق عادلانه‌سازی پرداخت یارانه‌ها است و باید ساز و کاری فراهم کنیم تا یارانه انرژی به مشترکین کم مصرف و رعایت کننده الگوی متعارف پرداخت شود و مشترکین پرمصرف مشمول پرداخت یارانه نشوند.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکلات در صنعت برق فرسودگی شبکه است که این فرسودگی در شبکه آب کشور نیز وجود دارد و این مشکلات باید با دانش روز و علوم دانش بنیان مرتفع شود.

حیدری با تاکید بر اینکه از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به نفع مردم استفاده کنیم، افزود: تمام مدیران باید تلاش کنند هفته‌ای یک یا دوبار با مردم ملاقات داشته باشند و از مشکلات آنها مطلع شوند و خدمات خود را به نحو احسن به آن‌ها ارایه کنند، زیرا مردم ما به خدمت صادقانه و به روز نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش‌ها باید بر کاستن تنش‌های آبی در کل کشور باشد، به ظرفیت‌های استان گیلان اشاره کرد و افزود: با استفاده از پتانسیل استان ساحلی گیلان می‌توانیم بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم.

 

Share