معاون اجرایی رییس جمهور:

تمامی متصرفات و نشانه‌های آن باید ظرف ۲۰ روز از ساحل گیلان پاکسازی شود

– معاون اجرایی رییس جمهور تاکید کرد: باید تمامی تصرفات و همچنین نشانه های آن تا موعد مقرر ۲۰ روز که رییس جمهور تعیین کرده‌اند برچیده و جمع آوری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون رئیس جمهوری در بدو ورود به گیلان، هدف از این سفر را پیگیری اجرای دو دستور رئیس جمهور برای احیای تالاب انزلی، رودخانه های گوهرورد و زرجوب و آزادسازی حریم دریا ذکر کرد.

دکتر مرتضوی در جمع خبرنگاران گفت: در سفر به استان گیلان دو دستور رئیس جمهور را با قدرت اجرایی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: پیگیری حسن اجرای دستور آزاد‌سازی حریم دریا و نجات تالاب انزلی و دو رودخانه گوهر رود و زرجوب از برنامه های این سفر خواهد بود.

دکتر شجاعی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز دکتر مرتضوی را در این سفر همراهی می‌کند.

معاون اجرایی رئیس جمهوری در ادامه بازدید در منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: در مدت ۴۸ ساعت تمامی مناطق تصرف شده تخریب و استفاده از دریا برای تمامی مردم آزاد شود.

وی تصریح کرد: ساحل دریاها بر اساس قانون متعلق به همه مردم است و احدی حق تعرض به ساحل را ندارد.

وی  همچنین در تماس تلفنی با دکتر سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور بر اجرایی شدن دستور رئیس جمهور برای آزادسازی حریم دریا در منطقه ویژه اقتصادی انزلی تاکید کرد.

رئیس جمهوری در ابتدای هفته جاری در دستوری فوری و بدون استثنا تاکید کرده بود که کلیه دستگاه‌های دولتی موظفند ظرف ۲۰ روز برای آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز مجاز قانونی (حداقل ۶۰ متر از ساحل دریا) اقدام نمایند.

Share