دادستان کل کشور خطاب به وزیر صمت:

به فریاد صنعت خودروسازی برسید | اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها از دستورات سرپیچی کنند

دادستان کل کشور خطاب به وزیر صمت گفت: قبلا هم گفته‌ام که صنعت خودروسازی گرفتار اختاپوسی شده است که نمی‌گذارد وضعیت آنگونه که شایسته مردم است پیش برود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در نوزدهمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی ضمن تبریک خجسته میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام بیان کرد: وجود حضرت علی علیه السلام پس از وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) نمونه‌ای ندارد و خداوند متعال وجود مقدس ایشان را از نور نبوت آفریده و ایشان مکمل اسلام و ولایت هستند.

وی در ادامه به اهمیت قدرت اقتصادی هر کشور پرداخت و گفت: همه میدانیم که قوام و پایداری هر کشور و ملتی بستگی به وضعیت اقتصادی اش دارد.

منتظری افزود: بنا بفرموده امام صادق (ع) باید هدایت و فرمان اقتصادی هر کشور در دست اهل و صالح این کار باشد تا نتیجه درست حاصل شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است به این مسئله توجه و تاکید دارند. اما متاسفانه در این سال‌ها کسی به این منویات توجهی نداشته است. حتی مقام معظم رهبری بخاطر اهمیت این مسئله، شورای عالی اقتصادی را با حضور سران سه قوا تشکیل دادند و فرمودند برای این موضوع هرجا که لازم باشد بنده هم همراهی و کمک خواهم کرد. ایشان مسائل اقتصادی کشور را جنگ اقتصادی دانسته و برای آن قرارگاه ایجاد کردند.

منتظری یکی از موانع تولید را قاچاق دانسته و گفت: حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر مبارزه با قاچاق کالا تاکید جدی داشته و دارند و حتی اعلام کردند که باید کالای قاچاق لوکس را به آتش کشید، دولت سیزدهم رویکرد تحقق اهداف انقلاب و منویات معظم رهبری را دارد، اما عملی کردن و حل کردن مسائل موجود زمانبر است و در این مدت کوتاه امکان حل همه مسایل و گرفتاری‌ها نیست.

وی افزود: بخش دولتی و بخش خصوصی باید مکمل و همراه هم باشند تا بتوان به مشکلات فائق آمد. اخیرا هم مقام معظم رهبری جلسه با تولیدکنندگان داشتند و به برخی مسائل اشاره و سرفصل‌هایی را هم برای برون رفت از مشکلات اعلام کردند. اکنون باید بخش خصوصی با کمک دولت عزم خود را جزم کند و با تلاش خود به دنبال پیشرفت و رونق اقتصاد کشور باشد.

منتظری بر همکاری و تعامل همه جانبه دستگاه قضایی با تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: همه میدانیم که قوه قضاییه در خصوص مسایل اقتصادی وظیفه و تکلیفی ندارد، اما پس از دستور و منویات مقام معظم رهبری آماده هرگونه همکاری و کمک به تولیدکنندگان است و هرجا که نیاز به همراهی باشد حتما همراه و در کنار شما خواهد بود.

وی گفت: معتقدیم نباید شرایط کشور به گونه ادامه داشته باشد که از لسان مدیران در چنین جلساتی بشنویم که بانک‌ها با تولیدکنندگان همراهی ندارند و مانع ایجاد می‌کنند؛ لذا از شما و سایر عزیزان می‌خواهیم که مسایل و مشکلات خود را به ما منتقل کنید و مطمئن باشید ما موضوعات مرتبط با مشکلات اقتصادی را دنبال خواهیم کرد.

دادستان کل کشور ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که حدود ۹۸ درصد سرمایه بانک‌ها سرمایه و سپرده مردم است و ماهم باید مدافع این حق مردم و بانک‌ها هم باشیم، اما اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها برخلاف دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های بانک مرکزی اقدام کنند. دریافت سود مرکب‌هم براساس شرع اسلام حرام است و هم بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ممنوع است و ما اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها از دستورات سرپیچی کنند.

منتظری در ادامه خطاب به وزیر صمت که در جمع مهمانان همایش حاضر بود اظهار کرد: شما مسئول صنعت کشور هستید و باید امانتدار مردم باشید. همانگونه که میدانید اخیرا مقام معظم رهبری از وضعیت خودروسازی گلایه داشتند و شما باید این مسئله را پیگیری کنید. در دولت قبل ما هرچه تلاش کردیم و چندین جلسه با وزیر صمت داشتیم و بسیار پیگیری کردیم، اما نتیجه‌ای نداشت و اقدامی انجام نشد.

وی ادامه داد: بنده اولا به عنوان یک شهروند و ثانیا به عنوان مدعی العموم از شما درخواست و مطالبه جدی داشته و خواهم کرد که به فریاد صنعت خودروسازی برسید. قبلا هم گفته‌ام که صنعت خودروسازی گرفتار اختاپوسی شده است که نمی‌گذارد وضعیت آنگونه که شایسته مردم است پیش برود. در این راستا شما با تمام توان و با کمک نیروهای سالم و توانمند و کاردان کار را دنبال کنید و بدانید که ما هم در قوه قضاییه همراه و پشتیبان شما هستیم. از این موضع کوتاه نیایید و صنعت خودروسازی کشور را از این وضعیت نجات دهید. قطعا مافیایی که نمی‌گذارد صنعت خودرو آبرویی متناسب با شرایط کشور داشته باشد برای شما موانع ایجاد خواهد کرد، اما شما از موانع و مشکلات نهراسید و هرجا که نیازمند کمک بودید بدانید که ما در کنار شما هستیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین گلایه‌های مردم همین وضعیت خودروها است گفت: باید همه تلاش کنیم تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد و کارگران و کارفرمایان و نهایتا مردم از وضعیت تولید کشور رضایت داشته باشند.

وی در به پایان سخنان خود گفت: وضعیت معیشتی کارگران وضعیت خوبی نیست و همه باید کمک کنند تا رضایت کارگرها جلب شود. باید حقوق این قشر زحمتکش رعایت شود. طبیعتاً مشکلات کارگری وجود دارد و باید مجلس شورای اسلامی و دولت شرایطی ایجاد کنند که هم شرایط کارگر و هم شرایط کارفرما بهبود یافته و مشکلات پیش رو حل و فصل شود.

در پایان این مراسم از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان برتر در حوزه‌های مختلف تقدیر بعمل آمد.

Share