با حکم مدیرعامل تاپیکو؛

باقر کاظمی مدیر عامل کارخانه چوکا شد

طی حکمی از سوی رضا توکلی سرپرست شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین اجتماعی تاپیکو باقر کاظمی به عنوان سرپرست مجتمع چوب و کاغذ ایران منصوب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی حکمی از سوی رضا توکلی سرپرست شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین( تاپیکو)، باقر کاظمی سرپرست شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا) شد.

بنگاه اقتصادی یا بنگاه سیاسی ؟

در همین راستا تالشان نیوز نوشت: باقر کاظمی معاونت اداری و منابع انسانی کارخانه چوکا طی حکمی از سوی سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری تاپیکو سازمان تامین اجتماعی جایگزین ایرج زمانی فرد شد

باقر کاظمی شهردار اسبق شهر ماسال که از سال ۹۹ وارد مجموعه کارخانه چوکا شده بود از نزدیکان و یاران سیاسی بهمن محمدیاری نماینده ادوار حوزه انتخابیه تالش ماسال رضوانشهر و نماینده فعلی حسن محمدیاری میباشد.

این انتصاب به جهت بومی بودن سرپرست جدید مجتمع چوب و کاغذ ایران از سوی برخی محافل به خصوص طرفداران نماینده تالش مورد تحسین واقع شد اما از طرفی به سبب بی‌تجربگی کاظمی در مدیریت صنعتی به نگرانی‌ها در خصوص آینده این بنگاه اقتصادی دامن زده است.

بنگاه اقتصادی که برای بسیاری از مدیران به مثابه پله‌ی ترقی و پیشرفت برای ورود به عرصه‌های مدیریتی ملی بوده و برای بسیاری از مدیران ملی و نامدار کشور که ماموریت خدمت در چوکا را یافته‌اند به باتلاق بی‌ابرویی تبدیل شده است.

انچه که همه متخصصان در حوزه صنعت به اشتراک نظر در خصوص افول صنعت بزرگ کارخانه چوکا رسیده‌اند، نه تغییر مدیران است و نه گماشتن نیروی بومی و یا تغییر دولت‌ها و ارکان قدرت، بلکه نبود عزم ملی در تغییر سیاست‌های کلان کشور در حوزه‌ی چوب و کاغذ میباشد.

باید دید آیا ترکیب بومی بودن مدیرعامل جدید کارخانه چوکا و نزدیکی سیاسی وی با نماینده حوزه انتخابیه تالش به شکوفایی این قطب صنعتی بزرگ تبدیل خواهد شد و یا از بنگاه اقتصادی به بنگاه سیاشی تغییر ماهیت خواهد داد؟

Share