توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت؛

بازدید از اجرای پروژه سد لاستیکی خالکایی شهر ماسال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان ماسال از نزدیک پروژه احداث سد لاستیکی خالکایی شهر ماسال را مورد بازدید قرار داد و بر لزوم تسریع در اتمام و بهره بهرداری آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و نماینده تام الاختیار در سفر رئیس جمهوری به استان گیلان در شهرستان ماسال از پروژه‌های عمرانی این شهرستان از جمله پروژه احداث سد لاستیکی خالکایی شهر ماسال حضور یافت.

در این بازدید، وحید صابر نماینده مجری پروژه سد لاستیکی خالکایی ماسال با ارائه خلاصه گزارشی از وضعیت این پروژه، مهمترین چالش آن راعدم تخصیص اعتبار کافی دانست و خواستار مساعدت مسئولین شهرستانی در تأمین مصالح شن و ماسه مورد نیاز پروژه شد.

وی با اعلام پیشرفت فیزیکی حدود ۷۴ درصدی سدلاستیکی خالکایی ماسال تشریح کرد: هدف از ساخت این سد، بالا بردن تراز آب به منظور انتقال آب مازاد به کانال فومنات، تثبیت بستر رودخانه و جلوگیری از پدیده کف‌کنی، پرورش آبزیان و اهداف توریستی و تغذیه آب‌های زیرزمینی و تنظیم سالانه حدود ۱۷ میلیون متر مکعب آب در جهت بهبود آبیاری ۹۲۵ هکتار از اراضی شالیزارهای پایین دست این منطقه می‌باشد.

Share