مرحبا در جمع خبرنگاران؛

افراد معلوم الحال استعفایم را به دلیل عدم توان در رقابت سالم و با هدف خیانت به نام آستارا منتشر کردند

مرحبا با اشاره به اینکه متن دروغین استعفا سرشار از اشتباه‌های نگارشی و عجیب بود، بیان کرد: افراد معلوم الحال حتی استعفای بنده را با یک متن پر اشتباه منتشر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران این شهرستان در دفتر وی برگزار شد.

 غلامرضا مرحبا در این نشست با اشاره به شایعات این روزها در خصوص استعفای خود گفت: یکی از ارکان مردم سالاری دینی شفافیت بوده و نوع دیگرش تقید به اخلاق و اصول شرعی است.

مرحبا گفت: در عالم سیاست برخی رقبا سعی در توانمندی خود برای حضور دارند و برخی متاسفانه تلاش خود را تنها برای پایین کشیدن رقیب خود به روش‌های ناجوانمردانه به کار می‌گیرند.

وی با اشاره به تلاش عده‌ای برای جریان‌سازی علیه نماینده شهرستان به عنوان یک کار غیر اخلاقی تصریح کرد: مردم آستارا متخلص به فرهنگ و هنر هستند و نباید این ویژگی را عده‌ای از میان ببرند، خبر دروغ استعفای بنده چند جنبه داشت.

مرحبا با اشاره به اینکه متن دروغین استعفا سرشار از اشتباه‌های نگارشی و عجیب بود، بیان کرد: افراد معلوم الحال حتی استعفای بنده را با یک متن پر اشتباه منتشر کردند که این نشان از سراسیمگی و عداوت آنان با اندیشه و افکار مردم شریف این شهرستان است و افراد معلوم الحال استعفای بنده را به دلیل‌عدم توان در رقابت سالم و با هدف خیانت به نام آستارا منتشر کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بنده تا ابد نماینده این مردم نخواهم بود، تصریح کرد: نباید روند و بدعت اشتباهی را در شهرمان سنت کنیم، همین افراد با شروع دوران نمایندگی بنده، بهره برداری از هر معدن و امتیاز خاصی را به دروغ به اسم بنده شایعه کردند، چرا باید برای رسیدن به اهداف خود با آبرو و حیثیت افراد بازی کنیم؟

مرحبا شایعه استعفای خود را یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده دانست و بیان کرد: ما این محفل را می‌شناسیم و با نزدیک شدن به ایام انتخابات کارهای دیگری نیز در سطح شهرستان خواهند کرد، تشویش اذهان عمومی یک کار شنیع و پست بوده و تنها از عهده این گونه افراد بر می‌آید، چطور می‌توان به چشمان این مردم نکاه کرده و دروغ گفت؟

مرحبا فضای مجازی را یک عامل کمک کننده به باز شدن چشمان مردم دانست و بیان کرد: این فضا یک شمشیر دو لبه بوده و باید با آگاهی و انصاف در این فضا قدم زد، شرافت واژه‌ای است که برخی افراد طعم آن را نچیشده اند.

روندی که بورس امروز در پیش گرفته را قبول نداریم

نماینده مردم آستارا با اشاره به آینده بورس و وضعیت امروز و چشم‌انداز آن بیان کرد: در حوزه بورس تخلف، ندانم کاری و اشتباهات مکرری را در سال‌های گذشته شاهد بودیم و روندی که بورس امروز در پیش گرفته را قبول نداریم و آینده آن قطعا به سمت وضعیت مناسب و حفظ و حراست از اموال مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های کاغذی بدون گذراندن مراحل فنی در بورس بیان کرد: بورس از بهترین منابع برای تامین اموال و سرمایه‌های کشور است و با تدابیر دولت سیزدهم شاهد حل مشکلات بورس و پویایی این حوزه خواهیم بود.

مرحبا با اشاره به اجرای طرح صیانت از فضای مجازی بیان کرد: ما باید نوع استفاده از این فضا را به فرزندان خود یاد بدهیم، شرکت‌های پیام رسان در کشورها نمایندگی یا دفتری را دارد تا بتوان مدیریت صحیح آن را در هر کشوری انجام داد، مدیریت فضای مجازی نباید به معنای ممنوعیت اسفاده از آن باشد و قانون‌گذاری در این مورد نباید یک طرفه باشد و باید با کمترین نقص آن را پیگیری کرد.

وی با اشاره به لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام در آستارا گفت: پروژه‌هایی مثل استخر بانوان و مجمتع فرهنگی ارشاد از دغدغه‌های بنده از اولین روز حضورم به عنوان نماینده آستارا بود و امسال ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستانی برای آن گرفتیم و با سفر رئیس جمهور ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل این سالن گرفتیم تا به مهمترین دغدغه هنرمندان آستارا در این حوزه پایان بدهیم.

وی گفت: با رایزنی‌های مکرر ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه ورزشی وحدت شامل سیستم روشنایی و دیگر موارد و ۵ میلیارد تومان نیز برای پروژه استخر ورزشی بانوان آستارا در سفر ریاست جمهور اختصاص داده شد و در آینده نزدیک شاهد روزهای خوش برای پروژه‌های نیمه تمام آستارا خواهیم بود.

مرحبا با اشاره به مجمتع بندری جند منظوره آستارا به عنوان یک ظرفیت ملی گفت: هر عملی رگدر این بندر یک اقدام ملی است و متاسفانه دستهایی هستند که نمی‌خواهند بندر آستارا پا بگیرد! به آن‌ها می‌گویم ظرفیت‌های خود را از محل‌های دیگر تامین کنید نه تعطیلی بندر آستارا!

تعلل درعدم لایروبی این بندر یک اقدام علیه امنیت ملی است

وی گفت: سرمایه‌گذاری جدید بخش خصوصی در بندر آستارا برای تکمیل بخش‌های مختلف و بسیج تمام امکانات دریای خزر برای لایروبی این بندر از خبرهای خوبی است که در هفته‌های آینده آن را رقم خواهیم زد، لایروبی ۴۰۰ متر این بندر باید به هر نحوی در کمترین زمان ممکن انجام نشود.

مرحبا با اشاره لزوم دریافت اعتبارات ملی در خصوص پروژه‌های آب و فاضلاب آستارا گفت: در ۲ سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های این حوزه اختصاص داده شده است اما این اعتبارات در مقابل نیاز ۱۷۰۰ میلیارد تومانی آب و فاضلاب آستارا بسیار ناچیز بوده و نیاز به اعتبارات ملی برای حل این معضل داریم.

وی با اشاره به خرید یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر برای بیمارستان شهید بهشتی آستارا گفت: این دستگاه با مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان برای مردم آستارا دریافت شد و در روزهای آینده راه اندازی خواهد شد و یک میلیارد تومن دیگر نیز برای تجهیز بخش نوزادان بیمارستان شهید بهشتی آستارا دریافت شده و اتفاق خوبی برای مردم آستارا خواهد بود.

مرحبا با اشاره به تکمیل مرکز بیمار بستر ۲۰ تخت‌خوابی لوندویل گفت: در این مرکز عملیات مقدماتی بهبود بیماران انجام می‌شود و مشکل عمده مردم شریف لوندویل در این حوزه بصورت مقدماتی حل می‌شود و برای ادامه رسیدگی تخصصی به وضعیت بیماری مردم شریف شهرستان در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان خدمات لازم ارائه خواهد شد.

مرحبا با اشاره به حضور در تیم اقتصادی کشور در سفر رئیس جمهور به مسکو گفت: در این سفر،  پروژه راه آهن آستارا به رشت اصلا در برنامه مذاکره نبود و با پیشنهاد بنده به وزیر اقتصاد و همکاری مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، طرح راه آهن آستارا به رشت مورد موافقت طرف روس برای مشارکت در این پروژه و سرمایه‌گذاری قرار گرفت و در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوب و قابل توجهی را برای مردم گشور به خصوص بندر آستارا خواهیم بود.

Share