عضو گیلانی تیم ملی کاراته در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد؛

ماجرای عجیب پس گرفتن پول عمل توسط هیأت کاراته گیلان|حمایت از ورزشکاران در کاراته سلیقه‌ای است

گیلانپور گفت: حمایت از ورزشکاران در کاراته سلیقه‌ای انجام می‌شود و متاسفانه شامل حال همه قهرمانان نیست و فقط بازیکن‌هایی حمایت می‌شوند که هیات کاراته از آن‌ها خوششون می‌آید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا گیلانپور، عضو تیم ملی کاراته در گفتگو با دیارمیرزا گفت: ورزش کاراته را از سال ۱۳۸۱ آغاز کردم و در سال ۱۳۹۱ به عضویت تیم ملی در آمدم.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه افتخارات زیادی در ورزش کاراته کسب کردم، گفت: برنز نوجوانان آسیا، طلای امیدهای آسیا، نقره مسابقات آسیای سبکی و دوطلای لیگ جهانی نوجوان را کسب کردم.

همیشه از پتانسیل‌های کاراته گیلان به صورت حداقلی استفاده می‌شود

گیلانپور با بیان این مطلب که در کاراته گیلان پتاسیل خوبی از لحاظ داوری، بازیکنان و مربیان داریم، تصریح کرد: متاسفانه همیشه از این پتانسیل‌ها به صورت حداقلی استفاده می‌کنیم به طور مثال در مسابقات آسیایی که دو هفته گذشته در چهار رده نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسال در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد ما فقط توانستیم سه بازیکن فیکس داشته باشیم که از این تعداد فقط دو بازیکن به مسابقات اعزام شدند و تنها یک نماینده ما توانست یک طلا کسب کند.

وی افزود: در بخش بانوان می‌توانستیم پیگیر بانوی بازیکنی باشیم که در مسابقات آسیایی در رده امید فیکس شده بود اما لحظه آخر اعزام نشد و خیلی راحت یک مدال طلای استان گیلان را به استان دیگر تقدیم کردیم.

هیات کاراته گیلان دارای تشنج و تنش زیاد و حاشیه بسیاری است

عضو گیلانی تیم ملی کاراته در مورد وضعیت کاراته استان گیلان گفت: هیات کاراته گیلان دارای تشنج و تنش زیاد و حاشیه بسیاری است و این مسائل دودش به چشم بازیکن و داوران استان می‌رود.

وی با بیان این مطلب که برای مسابقات آسیایی سه داور اعزام کرده بودیم، گفت: متاسفانه هر سه داور با اینکه همه اقدامات و ثبت نام و واریز مبالغ انجام داده بودند اما موفق نشدند به این مسابقات اعزام شوند.

حمایت از ورزشکاران در کاراته سلیقه‌ای انجام می‌شود | ماجرای عجیب باز پس گرفتن پول عمل یک ورزشکار توسط هیأت کاراته!

گیلانپور گفت: حمایت از ورزشکاران در کاراته سلیقه‌ای انجام می‌شود و متاسفانه شامل حال همه قهرمانان نیست و فقط بازیکن‌هایی حمایت می‌شوند که هیات کاراته از آن‌ها خوشش می‌آید.

عضو گیلانی تیم ملی کاراته افزود: بهمن ٩٩ به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم اما متاسفانه در یکی از اردوها پای من از ناحیه رباط و مینیسک دچار آسیب شد و نیاز به عمل جراحی داشت.

وی ادامه داد: سرمربی تیم ملی با هیات کاراته استان گیلان برای پرداخت هزینه‌های درمانی تماس می‌گیرد و عنوان می‌کند که بعد از گذشت مدت کوتاهی این هزینه از سوی فدارسیون دوباره به هیات کاراته استان برگردانده خواهد شد؛ رییس هیات کاراته استان قبول می‌کند و این هزینه پرداخت می‌شود و شهریور ماه پای من عمل شد و حتی از هیات کاراته تشکر کردم بعد از یک ماه رییس هیات کاراته با بنده تماس گرفتند که این هزینه‌ای را که هیات برای معالجه شما پرداخت کرده است، باید برگردانید.

گیلانپور افزود: من با سرمربی تیم ملی تماس گرفتم و ماجرا را به ایشان انتقال دادم، سرمربی تیم ملی با هیات تماس گرفت و موضوع تا یک هفته مسکوت ماند اما دوباره از هیات کاراته به من فشار آوردند و حتی نایب رییس فدراسیون کاراته با هیات کاراته گیلان تماس گرفت و خواستند که مدتی صبر کنند چون فعلا در جریان مسابقات آسیایی هستیم و بعد از مسابقه حتما از طرف فدراسیون پزشکی پرداخت خواهد شد.

بازیکن تیم ملی کاراته در ادامه با بیان اینکه پول معالجه پای خود را در نهایت پرداخت کردم، گفت: هیات کاراته گیلان خواست که پول پرداخت شده را برگردانم چون معتقد بود فدراسیون کاراته در مورد پرداخت راست نمی‌گوید.

واقعا هیات کاراته نمی‌توانست حداقل ۲ میلیون به ملی‌پوش خودش کمک کند؟

وی ادامه داد: سوال من این است که هیات کاراته وقتی نمی‌توانست چنین هزینه‌ای را انجام دهد چرا همان ابتدا به سرمربی تیم ملی نگفت که توانایی چنین پرداختی را ندارد؟ عمل پای من بالغ بر ۳۲ میلیون تومان شد. واقعا هیات کاراته نمی‌توانست حداقل ۲ میلیون به ملی‌پوش خودش کمک کند؟ از این ناراحتم که هیات کاراته بازیکن ملی خود را دور انداخت در حالی که بازیکنانی هستند که مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد.

گیلانپور در ادامه خطاب به هیات رییسه کاراته گیلان گفت: از اعضای هیات رییسه سه نفر از آن‌ها قهرمانان به نام کاراته گیلان بودند از این اعضا می‌خواهم که حتما در مورد حمایت‌های هیات کاراته پیگیری‌هایی لازم را انجام دهند و سکوت نکنند زیرا سکوت این افراد نشان از حمایت آن‌ها از این نوع رفتار است و این برای من بازیکن ملی‌پوش بسیار دردناکتر است چون خود این افراد قهرمان بودند.

متاسفانه تبعیض در هیات کاراته بسیار زیاد است

وی افزود: متاسفانه تبعیض در هیات کاراته بسیار زیاد است؛ متوجه شدم که یکی از بازیکنان که سابقه تیم ملی ندارد و حتی مدال هم ندارد عملی داشت و این عمل کاملا شخصی بود و ربطی به ورزش کاراته نداشت اما هیات کاراته مبلغی را به عنوان کمک به این بازیکن پرداخت کردند این اتفاق خوبی است زمانی که برای همه بازیکنان انجام شود.

گیلانپور افزود: زمانی که به اردوی تیم ملی دعوت شدم هیات کاراته اصلا در جریان نبود و وقتی متوجه شد در جلسات عنوان کردند که با رایزنی هیات کاراته این دعوت صورت گرفت و بعد از آسیب دیدگی پا کاملا مرا دور انداختند و حتی بعد از عمل پا در بیمارستان روابط عمومی هیات همانجا از من مصاحبه‌ای کرد و گفت که عنوان کنم هیات کاراته از من حمایت کرده است در حالی که همه این کارها برای نمایش است.

 

Share