علل طلاق از دیدگاه وبسایت روانشناسی گپچه

 امر مشاوره روانشناسی برای آگاه کردن به موقع زوجین در زمان هایی که ممکن است باعث ایجاد شکاف در روابط شود می تواند در پیشگیری از طلاق بسیار موثر باشد.

وبسایت مشاوره آنلاین گپچه: حفاظت از کانون گرم خانواده پس از چندین سال و حفظ شادابی و نشاط روابط بین زوجین کار بسیار دشواری که نیاز مراقبت بسیار دارد. پس از گذشت مدت زمانی از شروع زندگی زناشویی و رو به رو شدن با مسائل مالی و دیگر فشارهای زندگی، گاهاً این مشکلات موجب سست شدن روابط می شود.

 امروزه مطالعات زیادی درباره علل طلاق در ایران و جامعه جهانی انجام می شود و فاکتورهایی به عنوان علت های شایع و اصلی طلاق شناسایی می شوند. بررسی علل طلاق با این دید انجام می شود که شاید آگاهی بر دلایل منتهی شدن یک رابطه و یک زندگی مشترک به جدایی بر کاهش آمار طلاق اثر مثبتی بگذارد.

 امر مشاوره روانشناسی برای آگاه کردن به موقع زوجین در زمان هایی که ممکن است باعث ایجاد شکاف در روابط شود می تواند در پیشگیری از طلاق بسیار موثر باشد.

آگاهی به دلایل جدایی زوجین برای هر شخصی لازم است و شاید با اطلاع داشتن از این موارد شخص بتواند از فروپاشی زندگی خود جلوگیری کند. با بررسی این دلایل شخص می تواند به طور کامل متوجه شود که سخنان قدیمی چون دعوا نمک زندگی است اگر بیش از حد ادامه پیدا کند ممکن است منجر به از هم پاشیدن زندگی زناشویی شود. مراجعه به موقع به مشاوره طلاق می تواند یک راه حل موثر برای حفظ یک رابطه باشد.

خیانت به همسر

یکی از عللی که منجر به جدایی زوجین و از هم پاشیدن یک زندگی می شود که زمانی با عشق شروع شده، خیانت است. خیانت دلایل بسیار متفاوتی می تواند داشته باشد که یکی از این دلایل عصبانیت و خشم بسیار از طرف مقابل است. از دیگر علل خیانت به همسر تفاوت هایی در بحث روابط زناشویی و امیال جنسی است، سردی رابطه، ناتوانی در بیان نیازهای جنسی، کمبود عشق و محبت و… افراد را مستعد خیانت می کند. که میتوان اختلال این اختلالات جنسی را با مشاوره جنسی برطرف کرد.

و می توان گفت خیانت در شروع به صورت یک رابطه عاطفی اتفاق می افتد که شخص برای بر طرف کردن نیاز های عاطفی خود به یک رابطه در ظاهر پاک وارد می شود و سپس به روابط جنسی می رسد.

مشکلات و دغدغه های مالی

در حقیقت می توان گفت وجود پول منجر به ایجاد رضایت و آرامش در زندگی می شود. دلایل زیادی مانند هزینه کرد های مختلف برای تفریحات، پوشاک و … ممکن است دیدگاه زوجین نسبت به یک دیگر را تغییر دهد و یکی از طرفین ولخرج تلقی شود و این امر باعث ایجاد طلاق شود. از مسائلی که باید به آن آگاهی داشت، رابطه تنگاتنگ پول و استرس است که به راحتی مشکلات مالی استرس را با خود به ارمغان می آورد.

ایجاد مشکل در رابطه جنسی

دور بودن زوجین از یک دیگر و نداشتن رابطه جنسی و احساسی باعث می شود رفته رفته زوجین از یک دیگر دور شود و احساس تنهایی کنند و فکر کنند که با یک دوست یا هم خانه در حال زندگی هستند.

بی محلی های مدام راهی است که منجر به طلاق خواهد شد. حفظ یک زندگی زناشویی بر عهده هر دو طرف است. انجام کارهای بسیار کوچک و نشان دادن محبت و تلاش برای گرم تر کردن روابط، راه هایی برای محکم کردن پایه های یک زندگی است.

خواسته های غیر منطقی از طرف مقابل

تعداد زیادی از جوانان زندگی متاهلی خود را با انتظاراتی بسیار زیاد و رویاهایی بسیار بلند پروازانه آغاز می کنند و گاهاً این انتظارات در توان طرف مقابل نیست و موجب از بین رفته رابطه می شود. توقعات و انتظارات زیاد باعث ایجاد تنش و جر و بحث هایی می شود که کم کم موجب تیره شدن روابط می شود.

داشتن رابطه سرد زوجین

یکی از ضروریات دوام یک زندگی زناشویی، رابطه عاطفی قوی بین زوجین است. حرف زدن، کادو دادن، ابراز محبت و … می تواند یک رابطه زناشویی را هر روز گرم تر کند و موجب بقای زندگی شود. رفتار سرد، کلام های ناشایست، نداشتن ارتباط کلامی، بی علاقه گی، همه و همه می تواند یک زندگی زناشویی را نابود کند. برای دوام یک رابطه هر دو طرف باید تلاش کنند تا بتوانند ارتباط موثر تری با یک دیگر برقرار کنند.

جر و بحث های همیشگی و آزار دهنده

دعوا ها و جر و بحث های همیشگی مانند ابراز خستگی از مشکلات، شکایت از سنگینی وظایف و دیگر مشکلات از اتفاقات بسیار منفی برای یک رابطه است. تداوم این جر و بحث ها می تواند یک زندگی زناشویی را به جدایی بکشاند و موجب تنش و استرس برای طرفین و حتی فرزندان است. بهتر است گاهی در زندگی، شرایط را از دید یک دیگر ببینم تا بتوانیم یک دیگر را بهتر درک کنیم.

کمک گرفتن از مشاور و حل مشکل به صورت اساسی

افراد زیادی به مشاوران در مراکز مشاوره مراجعه می کنند و به طور معمول از جر و بحث ها و کش مکش های بی پایان، غر زدن های وقت و بی وقت و تنش ها و استرس های زندگی خود می گویند و جدایی و پایان دادن به رابطه را آخرین راه حل برای مشکل خود می دانند. با این شرایط چون طلاق و جدایی امری ناپسند محسوب می شود با این افراد به مشاورین مراجعه می کنند و از آن ها کمک می خواهند تا بتوانند به صورت مجدد روابط خود را احیا کنند.

اگر شما و یا هر یک از نزدیکانتان دارای مشکل در روابط زناشویی هستید و یا برای خلاص شدن از شرایط ناگواری که در آن گیر کردید یک مشاور خوب میتواند شما را راهنمایی کند، که ما به شما مرکز مشاوره آنلاین گپچه را پیشنهاد می کنیم.

منبع: gapche.ir

Share