توییت شکوری را جدی بگیرید حتی اگر محقق نشود

خطر بزرگ برای تیم ملی ایران: بازگشت اسرائیل به کنفدراسیون فوتبال آسیا !

رژیم صهیونیستی و کشور جعلی اسرائیل تا حدود ۴۰سال پیش یکی از اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا بود و حتی در فینال جام ملت‌های آسیا، مغلوب تیم ملی قدرتمند فوتبال ایران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک ورزشی، همزمان با وقوع انقلاب سال ۵۷ در ایران، فدراسیون فوتبال این رژیم غاصب، به قلمرو فوتبال اروپا منتقل شد و دیگر در آسیا فعالیت نداشت.

اسراییلی‌ها با وجود سرمایه گذاری کلان در فوتبال طی ۴۰سال اخیر کوچکترین موفقیتی در تورنمنت های اروپایی کسب نکرد و همواره یکی از تیم‌های درجه سه در قاره سیز باقی ماند.

حالا بعداز پیوستن استرالیا به فوتبال آسیا، شنیده می‌شود که اسرائیل هم برای صعود به جام جهانی و نمایش بیشتر در رسانه‌های بین المللی قصد دارد به حیطه فوتبال آسیا بازگردد.

ناگفته پیداست که تحقق این زمزمه‌ها و شایعات به شدت فوتبال ملی و باشگاهی ایران را به خطر خواهد انداخت. حتی برخی کارشناسان سیاسی این تغییر مسیر جغرافیایی معنادار در ورزش را با هدف حذف ایران از رقابت های مهم فوتبال آسیا ارزیابی می‌کنند.

از آنجا که تیم‌های ورزشی ایران و ورزشکاران کشورمان حاضر به رویارویی با حریفان صهیونیستی نیستند و این موضوع یکی از سیاست‌های نظام اسلامی ایران برای فریاد زدن مظلومیت فلسطین در عرصه بین المللی است، باید نگران این اتفاق بود.

این می‌تواند آغاز نقشه ‌ای شوم در عرصه ورزش علیه کشورمان باشد و منجر به حذف همیشگی تیم‌های فوتبال ایران از رقابت‌های قاره ای شود. طرحی که در ادامه عادی سازی روابط اسرائیل با برخی کشورهای عربی دنبال می‌شود و می‌تواند منافع ملی ایران در عرصه‌های قاره ای و منطقه‌ای را به چالش بکشد.

راهکار سریع و ضروری مدیران ورزش و فوتبال ایران

حالا زمان دیپلماسی فعال مدیران ورزش و فدراسیون فوتبال ایران فرا رسیده است و این وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال هستند که نباید منفعل عمل کنند و تماشاگر وقوع این تغییرات باشند و غافلگیر شوند.

به نظر می‌رسد سفر قریب الوقوع رئیس فیفا به ایران در هفتم بهمن ماه سال جاری جهت تماشای بازی ایران و عراق در مقدماتی جام جهانی فرصت مناسبی برای ارتباط موثر با اینفانتینو در این رابطه است.

در قرعه‌کشی های اروپایی و بطور نمونه پلی‌آف اخیر جام‌جهانی در این قاره، هم کشورهای متخاصم یعنی روسیه و اوکراین با تدابیری ویژه در قرعه‌کشی مقابل یکدیگر قرار نگرفتند اما اگر از مراحل مقدماتی بگذریم، چگونه می‌توان از برخورد دو تیم در مراحل بالاتر انتخابی جام جهانی یا جام ملت‌های آسیا جلوگیری کرد؟!

به نظر می‌رسد فدراسیون جهانی هنوز درک کاملی از خشم ملل مسلمان نسبت به جنایت های اسرائیل ندارد و تنها چشم به پوسته ظاهری روابط چند دربار پادشاهی و شیخ نشین منطقه خلیج فارس و خاورمیانه با مقامات صهیونیستی چشم دوخته است.

توییت شکوری را جدی بگیرید حتی اگر محقق نشود

این نگرانی ها با توییت امروز سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ایران جدی تر از قبل شده است. امروز AFC به صورت رسمی اعلام کرد سرخابی ها به اضافه گل گهر سیرجان از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند و سپاهان و فولاد خوزستان تنها نمایندگان ایران در آسیا خواهند بود.

در همین راستا ابراهیم شکوری، معاون اجرایی سابق پرسپولیس که اکنون سرباز شده است، توییتی را منتشر کرده و بابت حضور اسراییل در فوتبال آسیا هشدار داده است:

Share