مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد؛

ثبت نام ۸ هزار مجرد گیلانی در طرح ملی مسکن | ۳۰ هزار نفر گیلانی واجد شرایط شناخته شدند

پدرام از حل مشکل تامین زمین طرح جهش ملی مسکن خبر داد و گفت: تاکنون در گیلان مجردان بین ۲۳ تا ۴۵ سال، مجردان بالای ۴۵ سال سن و زنان مجرد بالای ۳۵ سال به تعداد هشت هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «ماکان پدرام» در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه در سفر اعضای کمیسیون تلفیق مجلس از پروژه‌های نیمه تمام گیلان با هدف تخصیص اعتبار در بودجه ۱۴۰۱ بازدید شد اظهار داشت: آزاد راه منجیل – رودبار، راه آهن رشت – کاسپین با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مسیر راه شلمان به املش، کتابخانه مرکزی و استخر شنای فرهنگیان از جمله این پروژه‌ها بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در پاسخ به این پرسش که این اداره کل مجموعا چه تعداد طرح در دست انجام دارد و کدام طرح‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند افزود: تقریبا ۴۲ پروژه در بخش‌های مختلف راه و شهرسازی گیلان شامل راه‌ها، آزاد راه‌ها، بزرگراه‌ها و پروژه‌های ساختمانی در حال اجراست که برخی حتی تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

پدرام طرح نهضت ملی مسکن یا جهش ملی و تفاوت آن با طرح اقدام ملی مسکن را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این دو طرح هیچ تفاوتی با هم ندارند و به دستور مقام عالی وزارت تمام پروژه‌هایی که از سال‌های قبل در طرح اقدام ملی مسکن قرار داده شده بود به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۶۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن و ۱۷ هزار نفر هم در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند ابراز داشت: از تعداد ۶۳ هزار نفر طرح نهضت ملی مسکن تقریبا ۳۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند، همچنین ۱۰۸ هکتار زمین از طریق وزارت راه و شهرسازی به این امر اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ارسال پیامک به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار داشت: مبلغ اولیه واریزی برای طرح جهش مسکن ۴۰ میلیون تومان است از طرفی با توجه به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر خانه‌دار کردن مردم تلاش می‌شود تمام متقاضیان واجد شرایط از این طرح بهره‌مند شوند.

پدرام با تاکید بر اینکه تاکنون در: در شهر رشت این عدد به سه هزار و ۳۸۴ نفر رسیده و تأهل شرط لازم برای واگذاری واحدهای ساخته شده تعیین شده است.

وی شناسایی ۴۵۰ هکتار زمین در گیلان برای ساخت واحدهای طرح جهش تولید مسکن را با کمک و همراهی استاندار اقدامی مهم چند ماهه اخیر دانست و خاطرنشان کرد: هر ساله باید ۲۲ هزار واحد مسکونی را در طرح نهضت ملی مسکن آماده کنیم که مجموع این عدد در چهار سال به ۹۰ هزار واحد مسکونی می‌رسد.

Share