جلیل واقع‌طلب خبر داد:

برگزاری پنجمین کنگره سراسری «غزل معاصر ایران» پس از دو سال+ جزییات

جلیل واقع‌طلب اظهار کرد: پنجمین کنگره سراسری «غزل معاصر ایران» که قرار بود در سال ۹۸ برگزار شود به دلیل اپیدمی کرونا به تعویق افتاد و حالا با گذشت دو سال این کنگره برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پنجمین کنگره سراسری «غزل معاصر ایران» که قرار بود در سال ۹۸ برگزار شود به دلیل اپیدمی کرونا به تعویق افتاد و حالا با گذشت دو سال این کنگره برگزار خواهد شد.

جلیل واقع‌طلب، شاعر و دبیر این کنگره با اعلام این خبر به ایسنا گفت: قرار بود این کنگره در سال ۹۸ برگزار شود اما اپیدمی سراسری کرونا باعث شد برگزاری پنجمین کنگره به تعویق بیفتد تا خدشه‌ای به تندرستی علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب و هنر به‌ویژه شاعران وارد نشود، اکنون که حساسیت‌ها به حداقل رسیده، خوشحالم اعلام کنم پنجمین کنگره در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

او افزود: در برگزاری این کنگره تقاضاهای مکرر بعضی از شاعران عزیز که در قالب‌های دیگر شعر مثل نیمایی، سپید یا آزاد فعال و خالق آثار زیبایی هستند که طی این دوسال در هیچ یک از همایش‌ها حضور نداشته و شاید جز مجازی همایشی برگزار نشده، باعث شد که بخش ویژه‌ای را هم برای این هنرمندان در عرصه شعر امروز ایران اختصاص دادیم.

واقع‌طلب افزود: آثاری که شاعران غزل‌سرا در سال ۹۸ ارسال کردند به دلیل به‌روز شدن اشعارشان، در داوری‌ها شرکت داده نخواهد شد و مجددا باید آثاری ارسال کنند که در سال جاری سروده‌اند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این کنگره تا پایان بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را با موضوع «عاشقانه، آیینی، دفاع مقدس» با بخش ویژه «برای اشعار سپید، آزاد و نیمایی» به واتس‌اپ شماره ۰۹۱۱۸۰۰۰۷۲۵ ارسال کنند.

به گفته واقع‌طلب این شماره فقط دریافت‌کننده آثار است و پاسخگوی تماس‌های تلفنی نیست.

Share