انواع ادویه

برای خرید ادویه و گردو ایرانی با داروبرگ تماس بگیرید.

انواع مختلف ادویه خوراکی داروبرگ، ادویه جات از زمان قدیم در کنار غذا جایگاه ویژه ای داشتند. ادویه ها با رایحه ها، رنگ ها و خواص دارویی متفاوتشان بهترین چاشنی برای طعم بخشیدن به غذا هستند. علاوه بر عطر و طعم منحصر به فرد غذا، خواص درمانی بسیاری نیز دارند و بیماری ها و ناراحتی های مصرف کننده را نیز درمان می کنند.

برای خرید ادویه  و گردو ایرانی با داروبرگ تماس بگیرید

فلفل سیاه خواص درمانی آن

فلفل سیاه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان قوی است که برای سلامت پوست ضروری است. آنتی اکسیدان های موجود در فلفل به پاکسازی پوست، رفع چین و چروک و درمان لک های پوستی کمک می کند. درمان تب و سرماخوردگی یکی دیگر از مزایای فلفل این است که برای درمان تب و سرماخوردگی مفید است. برای این منظور می توانید از جوشانده آب و دانه فلفل برای رفع تب و سرماخوردگی استفاده کنید.

بهبود هضم غذا فلفل باعث تحریک جوانه های چشایی، ترشح اسید کلریدریک و بهبود هضم می شود فلفل خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد. این ادویه مخصوصا برای مبارزه با رشد باکتری های مضر در روده مفید است.

درمان دستگاه گوارش و گرفتگی بینی و معده فلفل را با کشمش بجوید و بچشید

فلفلی در کاهش خطرات اسهال تابستانی، اسهال خونی، سرماخوردگی و دردهای روماتیسمی مفید است. درمان سنگ مثانه یکی دیگر از مزایای فلفل این است که به دفع سنگ مثانه کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که فلفل در درمان سنگ های مجاری ادراری موثر است.

مطالعات مفید روی دستگاه گوارش نشان می دهد که فلفل در درمان بیماری های دستگاه گوارش نیز موثر است. دستگاه گوارش را تقویت می کند، هضم را بهبود می بخشد و ترشح بزاق را تحریک می کند.

رفع بلغم برای رفع بلغم می توانید از فلفل استفاده کنید. برای درمان دندان کمی فلفل داخل حفره خالی دندان قرار دهید.

درمان سرماخوردگی: این نوع ادویه در درمان سرماخوردگی، سرفه و سینوزیت موثر بوده. خاصیت ضد باکتریایی دارد. رژیم غذایی برای کاهش وزن و لاغری: فلفل برای کاهش وزن سلول های چربی را تجزیه می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در این ادویه برای درمان بیماری های قلبی و سرطان مفید است و از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و در نتیجه از سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند. این ادویه ها برای تسکین درد و دندان درد مفید هستند. جوشانده تهیه شده با آب و فلفل در درمان یبوست موثر است.

گلگاو زبان خواص و مضرات

گل گاو زبان یکی از مهمترین گیاهان دارویی است که خواص درمانی بی نظیری دارد. برای استفاده از این خواص درمانی باید از برگ و گل این گیاه برای تهیه چای، چای و دم کرده به صورت خشک استفاده کنیم و با نوشیدن این نوشیدنی های گیاهی از این خواص درمانی بهره ببریم.

گل گاوزبان دو نوع است یکی گل گاوزبان ایرانی با نام علمی Echium amoenum و دیگری گل گاوزبان اروپایی با نام علمی Borago officinalis.  گل گاوزبان اروپایی گیاهی علفی یکساله است اما گل گاوزبان ایران گیاهی خودرویی است.

گل گاوزبان اروپایی کوچک، گرد به رنگ لاجوردی و گل های گل گاوزبان ایرانی به شکل گل اناری، آبی و بنفش است.

از مزایای دمنوش گلگاو زبان کاهش وزن است گل گاوزبان می تواند به کاهش وزن و سوزاندن چربی کمک کند با رعایت رژیم غذایی یک فنجان چای بیدمشک و مصرف روزانه می توانید کاهش وزن و تندرستی را با سرعت بیشتری تجربه کنید خواص آرام بخش آن نیز ممکن است در کاهش نوروپاتی موثر باشد.

با وجود خواص کاهش وزن گل گاوزبان، به تنهایی نمی تواند به وزن ایده آل شما برسد و برای رسیدن به تناسب اندام، باید یک رژیم غذایی اولیه را رعایت کنید. غذاهای فصل بهار هیچ رژیمی را لغو نمی کنند، اما به شما کمک می کنند تا کالری دریافتی خود را مدیریت کنید و اگر دوست دارید به درستی ورزش کنید، وزن خود را افزایش دهید و با هم سالم و تناسب اندام بمانید.

گل گاوزبان علاوه بر خواص درمانی فراوانی که دارد می تواند مانند هر گیاه دارویی دیگری مشکلاتی را ایجاد کند.

مصرف گل گاوزبان برای زنان باردار یا شیرده یا مبتلایان به بیماری های کبدی توصیه نمی شود. مصرف زیاد گل گاوزبان نیز می تواند به سلامت کبد آسیب برساند.

یکی دیگر از معایب گل گاوزبان این است که می تواند خطر خونریزی حین یا بعد از جراحی را افزایش دهد، به همین دلیل به بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند توصیه می شود دو هفته قبل از جراحی استفاده از گل رز را متوقف کنند.

گل گاو زبان سرشار از انواع ویتامین ها، آهن، بتاکاروتن، روی، پتاسیم و کلسیم است که همگی برای بدن ضروری هستند. بنابراین برای سلامت بدن موثر است، اما این فواید در بزرگسالان بیشتر است.

زیرا وجود آلکالوئیدها در گلهای زبان گاو برای کودکان با خطر و احتیاط همراه است. البته فرآورده های روغنی این گیاه به شرطی که حاوی این ماده نباشد بی خطر بوده و در درمان اگزما و پوست سر مفید است.

گل گاوزبان به دلیل داشتن قلیایی برای نوزادان و کودکان ممنوع است. استفاده زیاد از گل گاوزبان می تواند منجر به ناراحتی گوارشی شود. افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا ممکن است درد شکم و عوارض جانبی استفاده از مسکن ها را تجربه کنند.

زردچوبه و خواص آن

رابطه زردچوبه و لاغری به دلیل خواص التهابی زردچوبه است افزایش وزن با ترشح سیتوکین های التهابی مرتبط است. مطالعات نشان می‌دهد افراد چاق که روزانه ۱ گرم کورکومین به مدت ۳۰ روز مصرف می‌کردند، سطح لیپیدهای خونشان به میزان قابل‌توجهی پایین‌تر بود، اما سطح کلسترول و BMI آنها بدون تغییر بود.

بنابراین، کورکومین فقط برای کاهش التهاب در بدن عمل می کند و بنابراین در کاهش وزن نیز مفید است، زیرا یکی از دلایل مقاومت بدن در برابر کاهش وزن، التهاب بیش از حد است. مصرف زردچوبه می تواند بر متابولیسم نیز تاثیر بگذارد. این بدان معنا نیست که زردچوبه فقط برای کاهش وزن قابل استفاده است و تنها وجود آن در رژیم غذایی می تواند در کنار سایر عوامل موثر باشد.

زردچوبه و بیماری های گوارشی در طب سنتی زردچوبه به عنوان ضد احتقان شناخته می شود. خوردن با غذا باعث بهبود هضم و کاهش نفخ می شود. بنابراین مصرف این ماده برای افرادی که از بیماری های گوارشی رنج می برند و بعد از غذا احساس خستگی یا نفخ می کنند توصیه می شود.

در یک مطالعه، دادن ۵۰۰ میلی گرم پودر زردچوبه به ۱۶۶ بیمار سوء هاضمه باعث بهبود سوء هاضمه شد. مطالعه بالینی دیگری بر روی ۱۰ بیمار مبتلا به زخم معده انجام شد. مصرف روزانه یک گرم زردچوبه باعث تسریع بهبود زخم و کاهش درد شکم می شود.

همچنین در یک مطالعه روی ۸۹ بیمار مبتلا به کولیت زخمی در درمان و پیشگیری از بروز بیماری، تأثیر این ماده گیاهی با دوز ۲ گرم در روز بیشتر از دارو بود.

 زردچوبه باعث کاهش درد شکمی ناشی از کولیت اولسراتیو در انسان می شود تا از اسپاسم عضلات صاف پیشگیری کند. همچنین از رشد هلیکوباکتر پیلوری جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که برای استفاده از زردچوبه به عنوان آزمایشات بالینی بیشتری لازم است.

خرید بادام درختی از داروبرگ ایران، مشهد مقدس، طبرسی شمالی ۳۸ ، بین طباطبایی ۸ و ۱۰

 تلفن : ۰۵۱۳۲۱۲۹۹۴۵ – موبایل : ۰۹۱۵۲۴۹۴۲۹۴

Share