سرپرست میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

افتتاح اولین مجتمع گردشگری کشاورزی لاهیجان در آینده نزدیک | گردشگری رکن اصلی توسعه پایدار است

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان گفت: گردشگری روستایی از اجزای اصلی صنعت گردشگری به شمار می‌رود که می‌توان با برنامه‌ریزی اصولی، شناسایی مزیت‌ها و رفع محدودیت‌ها نقش موثری در توسعه مناطق مختلف داشت و در نتیجه به تنوع‌بخشی و توسعه ملی منجر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، ولی جهانی، از افتتاح مجتمع گردشگری کشاورزی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: با عنایت به پیگیری معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، صدور مجوز اولین مجموعه گردشگری کشاورزی استان گیلان در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان تصریح کرد: امروزه گردشگری و اقتصاد آن در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان است و بسیاری از برنامه‌ریزان و سیاستگذاران توسعه نیز از صنعت گردشگری به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد می‌کنند.

وی افزود: گردشگری روستایی از اجزای اصلی صنعت گردشگری به شمار می‌رود که می‌توان با برنامه‌ریزی اصولی، شناسایی مزیت‌ها و رفع محدودیت‌ها نقش موثری در توسعه مناطق مختلف داشت و در نتیجه به تنوع‌بخشی و توسعه ملی منجر شد.

جهانی، توریسم کشاورزی را بخشی نوین از گردشگری روستایی دانست که در مجموع با فعالیت‌های در مزرعه یا مرتع برای سرگرمی، تنوع یا با اهداف آموزشی برای دیدن و لذت بردن در کنار جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی می‌تواند بر رونق گردشگری روستایی بیش از پیش تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع گردشگری کشاورزی در لاهیجان عنوان کرد: این مجموعه پرورش انواع شترمرغ، قرقاول، دام‌های کمیاب سمینتال، بسته‌بندی و ارائه مواد پروتئینی ارگانیک و پذیرایی سنتی را شامل می‌شود که برآورد سرمایه‌گذاری آن بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد بوده و باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۰۰ نفر و ایجاد اشتغال غیر مستقیم برای قریب به ۴۰۰ نفر است.

سرپرست میراث فرهنگی گیلان با استقبال از طرح‌های گردشگری در نقاط مختلف استان، بر اساس ضرورت عمل به فرامین مقام معظم رهبری در سالی که با شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده و حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران تاکید کرد.

Share