معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده داد:

یکصدمین سالگرد میرزا به صورت ملی و بین المللی برگزار می‌شود

هاشمی با تاکید بر اینکه میرزا کوچک جنگلی اسطوره کل ایران اسلامی است گفت: یکصدمین سالگرد میرزا به صورت یک کنگره ملی و حتی بین المللی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «سید محمد هاشمی» امروز(پنجشنبه، ۱۱ آذر) در مراسم بزرگداشت یادواره میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه گیلان که در مصلی رشت برگزار شد اظهار داشت: میرزا کوچک خان نه فقط اسطوره گیلان بلکه اسطوره کل ایران اسلامی است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: رشادت های میرزا کوچک جنگلی در تاریخ و تارک زمان باقی ماند اما تمام کسانی که از او و نهضت جنگل بدگویی می‌کردند به گورستان تاریخ فرستاده شدند.

هاشمی قدرت سازماندهی و تشکیلات سازی میرزا را بسیار قابل توجه و در تاریخ کم نظیر دانست و تصریح کرد: بسیاری همزمان با میرزا کوچک جنگلی در کشور علیه ظلم قیام کردند اما در تاریخ نامی از آن‌ها نیست در حالیکه میرزا و نهضت جنگل با خصوصیاتی که از آن برخوردار بود در تاریخ ماندگار شد.

وی ضمن تشکر و تقدیر از برگزار کنندگان این برنامه با تاکید بر اینکه باید همه ما وظیفه خود را در برابر میرزا به انجام برسانیم افزود: انشالله برای سال آینده در یکصدمین سالگرد میرزا کوچک جنگلی یک کنگره ملی و حتی بین المللی برای او برگزار خواهیم کرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت وزارتخانه از برگزاری کنگره آل بویه خبر داد و خاطرنشان کرد: سلام گرم وزیر ارشاد اسلامی را که به علت بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ توفیق نشد در خدمت مردم باشند می‌رسانم.

Share