خلیل بهروزی‌فر بیان کرد:

فومن و شفت ظرفیت تبدیل به شهر بدون بیکار را دارد | آغاز احداث پل ورودی فومن بعد از ۱۷ سال

خلیل بهروزی‌فر با اشاره به اقداماتی که در زمان بازدیدهای نظارتی از منطقه صورت می دهد، گفت: پل ورودی شهر فومن یک پروژه ملی است که حدود ۱۷ سال به دلیل تعلل و غفلت دولت ها غیرفعال مانده است لذا با پیگیری ها، فعال شده چرا که این پل مسیر ورودی ماسوله، دومین شهر توریستی دنیا است که برای این موضوع سه جلسه با وزیر جدید داشته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خانه ملت، خلیل بهروزی‌فر با اشاره به اقداماتی که در زمان بازدیدهای نظارتی از منطقه صورت می دهد، گفت: پل ورودی شهر فومن یک پروژه ملی است که حدود ۱۷ سال به دلیل تعلل و غفلت دولت ها غیرفعال مانده است لذا با پیگیری ها، فعال شده چرا که این پل مسیر ورودی ماسوله، دومین شهر توریستی دنیا است که برای این موضوع سه جلسه با وزیر جدید داشته ایم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ۴ پل بین روستایی در منطقه داریم که هر کدام آنها مشکلاتی دارد، عنوان کرد: این پل ها در جریان سیل سال ۹۷ تخریب شده و پیشرفت بازسازی آنها بسیار پایین بوده است که یکی از آنها مربوط به منطقه توریستی قلعه رودخان است.

وی افزود: اکنون مردم روستاهای دو طرف پل به دلیل سختی رفت و آمد تحت فشار قرار دارند که در حال پیگیری برای حل مشکل آن هستیم. همچنین در منطقه شفت نیز دو پل وجود دارد که با پیگیری های انجام شده روند کار بازسازی آن فعال شده و با کمی اعتبار بیشتر به پایان می رسد تا در زمان سیلاب و بارش، مشکلی ایجاد نشود.

بهروزی فر در ادامه با بیان اینکه علیرغم اینکه شاخص های حوزه بهداشت و درمان در استان گیلان نسبت به سایر استان ها پایین تر است، اظهار داشت: اما با پیگیری های رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نمایندگان استان، توانسته ایم شرایط خوبی  را ایجاد کنیم و اکنون شهرستان های فومن و شفت نسبت به گذشته وضعیت بهتری در حوزه بیمارستانی دارند.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به زهکشی فاضلاب در شفت، یادآور شد: متأسفانه تا پیش از این، فاضلاب رودخانه ها و شهری به یک سمت شهر منتقل می شد که با اعتباری که دریافت کردیم، شهرداری شفت توانست با لوله گذاری، این مشکل را برطرف کند.

وی همچنین با اشاره به سابقه برنج کاری در منطقه ابراز کرد: بحث توسعه کشاورزی در ارتباط با برنج را داریم همچنین برای افزایش نوغان داری تلاش هایی کرده ایم و به دنبال این هستیم که چرخه ای در این راستا در دو شهرستان ایجاد کنیم تا از این محصول استراتژیک که به فراموشی سپرده شده و اخیرا احیا شده، در راستای اشتغال زایی استفاده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه پرورش ماهی و آبزیان و پرورش طیور نظیر، مرغ، اردک، غاز، بوقلمون و شترمرغ نیز از دیگر اقداماتی است که در منطقه صورت گرفته همچنین شفت منطقه ای است که گلاب گیری از چند سال پیش در آن آغاز شده و توسعه خوبی یافته است که با تمامی این اقدامات می توان این دو شهرستان را به شهری بدون بیکار تبدیل کرد.

Share