رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت:

فضای سبز رشت کمتر از استاندارد است | مشکل کمبود زمین در محلات

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت گفت: میزان فضای سبز در رشت از استانداردهای در نظر گرفته برای این شهر کمتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا قانع در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پایین بودن سرانه فضای سبز در شهر رشت گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در رشت دو و نیم متر مربع است این در حالیست که طبق استانداردی که برای شهر رشت در نظر گرفته شده است باید ۱۵ مترمربع باشد.

وی با بیان اینکه پروژه ۴۵۰ هکتاری لاکان می‌تواند شش متر به سرانه فضای سبز اضافه کند که راه‌های دسترسی و دیگر کارهای ساخت آن در حال انجام است، ادامه داد: پروژه دیگری هم برای اضافه شدن فضای سبز رشت که در حال انجام می باشد تالار مشکات است و علاوه بر این پروژه ها، در بین محلات هم پیگیر هستیم تا فضای سبز رشت را توسعه دهیم.

پروژه‌های کوچک و بزرگ در رشت برای توسعه فضای سبز  

وی با اشاره به ایجاد پارک مسافر در رشت گفت: این پروژه مصوبی است که در بلوار خرمشهر رشت در قالب سرمایه گذاری دیده شده است. پروژه تالار مشکات دو در منطقه چمارسرای رشت از دیگر پروژه هایی که شهرداری رشت برای توسعه فضای سبز در نظر دارد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت ادامه داد: کار حفظ و نگهداری تولید فضای سبز در مناطق شهرداری‌ها انجام می‌شود و ما ناظر عالی هستیم.

کمبود زمین از عمده مشکلات توسعه فضای سبز در محلات

وی با بیان اینکه در محلات مختلف رشت آمادگی برای توسعه فضا سبز داریم بیشترین مشکل گیلان برای توسعه فضای سبز کمبود زمین است، ادامه داد: تلاش داریم در محلات مختلف زمین تهیه شود تا سرانه فضای سبز را افزایش دهیم.

قانع ادامه داد: افزایش اساسی سرانه فضای سبز نیاز به پروژه‌های عظیم دارد و باید زمین‌های وسیع پیدا کنیم تا بتوانیم فضای سبز ایجاد کنیم.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت خاطرنشان کرد: از آنجایی که اطراف رشت پر از کوه، دشت و جنگل است آنطور که باید به موضوع فضای سبز رشت پرداخته نشده است و علاوه براینکه عقب ماندگی داریم زیرساخت‌های مناسبی نیز وجود ندارد.

نبود زیرساخت لازم برای توسعه و بهبود نگهداری از فضای سبز رشت

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ کیلومتر بلوار در رشت وجود دارد اما برای ۱۵ کیلومتر آبیاری مکانیزه وجود دارد، گفت: سال گذشته طبق برآوردهایی که انجام شد ۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا آبیاری فضای سبز به صورت کامل مکانیزه شود.

قانع گفت: با آبیاری مکانیزه، آبیاری درست و به موقع انجام می‌شود و از آسیبی که آبیاری به صورت تانکر به فضای سبز می زند نیز جلوگیری خواهد شد.

Share