در در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

عباسی: شخصاً گشوده شدن درب‌های تالار مرکزی رشت را پیگیری می‌کنم

استاندار گیلان هم‌سویی میان اهالی فرهنگ و حرکت بر اساس برنامه‌محوری را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه ساماندهی امور فرهنگی و هنری، نیازمند تحول و نوآوری مطابق با شرایط روز است، گفت: شخصاً گشوده شدن درب‌های تالار مرکزی رشت به‌منظور انجام گرفتن کارهای فرهنگی را پیگیری می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تأکید بر لزوم ایجاد نوآوری و تحول در بخش هنر مطابق با شرایط روز، گیلان را استانی غنی به‌لحاظ هنری و فرهنگی دانست و با اشاره به وجود خلأهایی در حوزه‌های فرهنگی، تأکید کرد که لازمست برنامه‌ریزی‌های لازم برای شکوفاشدن استعدادهای این بخش صورت گیرد.

وی وظیفه متولیان حوزه‌های فرهنگی برای مقابله با نفوذ نرم افزاری دشمن را سنگین خواند و رسیدگی به مسائل این بخش را جزو اولویت‌های خود عنوان و اضافه کرد: مدیران در این حوزه، نباید مسئولیت ها را به گردن دیگران بیاندازند و لازمست شیوه‌هایی نو در مدیریت امور فرهنگی به کار گیرند.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید عطش نیازهای فرهنگی جامعه برطرف شود، حرکت بر اساس برنامه‌محوری و هم‌سویی و وفاق میان دست اندرکاران این بخش را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر موضوعی فرهنگی را در جامعه مطرح می‌کنیم، همه عوامل فرهنگی برای ساماندهی آن باید دست به دست هم دهند.

 عباسی دانشگاه ها، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را در زمره ظرفیت های فرهنگی ذکر و خاطرنشان کرد: قلمرو فعالیت‌های ارشاد، مشخص است و باید با در نظر داشتن رویکردهای دولت مردمی آیت الله دکتر رئیسی در مباحث فرهنگی، برای بهره گیری از پتانسیل های درون این مجموعه بمنظور ارتقاء و رشد عملکرد استان، تلاش شود.

وی با اشاره به تالار مرکزی رشت و بلااستفاده ماندن آن، وجود اختلاف نظر بین نهادها و دستگاه ها را مسئله ای قابل حل عنوان کرد و گفت: نباید این مسائل، موجب محروم شدن هنرمندان و اهالی فرهنگ و معطل ماندن بهره گیری از این ظرفیت بزرگ که آبروی رشت و استان گیلان است، شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه شخصاً  گشوده شدن درب‌های تالار مرکزی رشت به منظور انجام گرفتن کارهای فرهنگی را پیگیری می‌کنم، مدیرکل جدید را مکلف به ارائه گزارش‌های منظم و دقیق از رفع مشکل یادشده کرد.

وی ساماندهی مطبوعات و اهالی رسانه و قانونمندشدن فعالیت آنها را از دیگر انتظارات خود از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد.

سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار توجه به رشد ، توانمندسازی و کشف و تعالی استعدادهای انسانی را از رویکردهای اصلی این وزارتخانه در دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: گیلان، از حیث نیروی انسانی، استانی حاصلخیز است و باید برای حوزه های فرهنگی، کادریابی و کادرسازی صورت گرفته و اداره کل استانی، در تعامل با استاندار و نماینده ولی فقیه بویژه در شورای فرهنگ عمومی، نقش آفرینی موثری داشته باشد.

وی توجه ویژه به جبهه فرهنگ انقلاب، بهره گیری از سرمایه های انقلابی و نیروهای فعال در این بخش را از دیگر وظایف ادارات کل ارشاد استانی به تبعیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

هاشمی همچنین با معرفی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تغییر یادشده در گیلان را بعد از خراسان رضوی، دومین تغییر استانی ذکر کرد.

در پایان این دیدار با قدردانی از تلاش های فیروز فاضلی، سید رضا ثقتی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

Share