فرماندار رودسر تاکید کرد؛

ضرورت ساماندهی رودخانه‌ های طغیانگر شهرستان رودسر و جبران خسارات وارده ناشی از سیل

محمدمهدی مظفری گفت: ساماندهی رودخانه‌ های طغیانگر شهرستان رودسر و جبران خسارات وارده ناشی از سیل ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان رودسر در نشست مشترک اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در چابکسر بر لزوم ساماندهی رودخانه‌های طغیانی این شهرستان با بهره‌گیری از همه توان و قابلیت تاکید کرد.

محمد مهدی مظفری این شهرستان را به لحاظ موقعیت جغرافیایی دستخوش بحران‌های طبیعی دانست و افزود: در چنین شرایطی نگاه ویژه به این وضعیت اجتناب ناپذیر است.

به گفته وی، با این وجود شهرستان هم این توان و اراده لازم را دارد تا اقدامات لازم را برای رفع مشکلات به عمل آورد اما نگاه ویژه از سوی مدیران محترم کشوری در جهت تزریق اعتبارات ملی می‌تواند راهگشا باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر با یادآوری این مطلب که در بارندگی‌های اخیر ۴۵ نقطه شهرستان به شدت درگیر سیل بوده، بیان کرد: اگر می‌خواهیم این نقاط را اصلاح و جبران کنیم هزینه‌های زیادی بر آن مترتب است که باید با جذب اعتبارات ملی آن را مرتفع کنیم.

مظفری ساماندهی رودخانه‌ها را یکی از مهم‌ترین توان و ظرفیت شهرستان برای پیشگیری ذکر و تصریح کرد: روش قانونی برای ساماندهی رودخانه‌ها این است که این شرایط را به لحاظ برخورداری از توان داخلی مدیریت کنیم.

فرماندار شهرستان رودسر همچنین بر تخصیص اعتبار مناسب برای ساماندهی رودخانه‌ها و تامین ماشین آلات تخصصی را از الزامات برشمرد.

Share