حجت‌الاسلام صفری با حضور در دفتر دیارمیرزا؛

دولت هیچ برنامه‌ی اقتصادی تا کنون ارائه نکرده است | گیلان فرسوده‌ترین شبکه توزیع برق کشور را دارد

صفری با اشاره به اینکه متأسفانه دولت هیچ برنامه‌ی اقتصادی تا کنون ارائه نکرده است، گفت: باید هرچه سریعتر دولت، برنامه اقتصادی خود را مشخص کند زیرا مردم تحت فشار هستند و مشکلات معیشتی به آن‌ها آسیب می‌زند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام محمد صفری، نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی با حضور در تحریریه دیارمیرزا، ضمن قدردانی از این پایگاه خبری با اشاره به اینکه گیلان پیرترین استان و شهرستان املش پیرترین شهرستان گیلان است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیتها و منابع، املش قابلیت توسعه و پیشرفت زیادی دارد.

وی فرار جمعیتی از املش را یکی از مشکلات این شهرستان دانست و افزود: اگر به املش توجه کنند می‌تواند سبب بازگشت جمعیت به این شهرستان شود.

وضعیت مراکز درمانی شهرستان‌های املش و رودسر رو به بهبودی است

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان همچنین ادامه داد: در چند وقت اخیر وضعیت مراکز درمانی شهرستان‌های املش و رودسر رو به بهبودی است و روند توسعه در بخش درمانی این دو شهرستان ادامه دارد.

صفری با اشاره به اینکه امسال بودجه خوبی برای محرومیت‌زدایی اختصاص شده است، تصریح کرد: طبق اعلام سازمان مدیریت و برمامه ریزی در سال جاری ۴۸۲ میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی به گیلان اختصاص یافته است.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس با بیان اینکه دو نرخی شدن دلار در زمان دولت روحانی اتفاق افتاد، اظهار کرد: باید ارز دولتی تنها برای کالاهای اساسی و به افراد دارای صلاحیت اختصاص می‌یافت اما متأسفانه هیچکدام از دو شرط مذکور رعایت نشد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در ادامه افزود: همانطور که از آقای رئیسی انتظار داشتیم، این دو مشکل در دولت فعلی در حال برطرف شدن است البته دولت قرار بود ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف و آن را تک نرخی کند که با توجه به شرایط فعلی کشور به نظر می‌رسد انجام چنین کاری به صلاح نیست.

صفری همچنین در خصوص سفرهای استانی رئیسی اظهار کرد: این سفرها زمانی منجر به نتیجه مطلوب خواهد شد که تیم مدیریتی جدید دولت در استانها مستقر شود و موضوعات اساسی در شورای اداری مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

متأسفانه دولت هیچ برنامه‌ی اقتصادی تا کنون ارائه نکرده است | «نماینده‌تر» در مجلس نداریم!

وی با اشاره به اینکه متأسفانه دولت هیچ برنامه‌ی اقتصادی تا کنون ارائه نکرده است، گفت: باید هرچه سریعتر دولت، برنامه اقتصادی خود را مشخص کند زیرا مردم تحت فشار هستند و مشکلات معیشتی به آن‌ها آسیب می‌زند.

صفری با تأکید بر اینکه از ابتدای حضورمان در خانه ملت تاکید کردیم که مجلس نباید سطح‌بندی شود زیرا نماینده‌ای برتر سایر نمایندگان نیست، تصریح کرد: ما «نماینده‌تر» در مجلس نداریم و نباید سطح‌بندی در مجلس صورت گیرد.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارمیرزا افزود: در ادوار گذشته مجلس، نمایندگان برخی استان‌ها خود را بالاتر از سایر نمایندگان مجلس می‌دانستند و قدرت بیشتری در مجلس داشتند اما خوشبختانه سطح‌بندی در مجلس در دوره فعلی وجود ندارد.

گیلان از نظر شاخص‌های توسعه جزء ۵ استان عقب‌مانده کشور است

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گیلان از نظر شاخص‌های توسعه جزء ۵ استان عقب‌مانده کشور است، اظهار کرد: استان ما جزو ۴ استانی است که فساد اداری در آن رواج دارد و اسناد این مدعا هم در نزذ دستگاه های نظارتی موجود است.

حجت‌الاسلام صفری همچنین در خصوص طرح شفافیت آرا و طرح صیانت از فضای مجازی نیز به دیارمیرزا گفت:وجود برخی تعارض منافع سبب می شود که این طرح ها به نتیجه نرسد و قابلیت اجرایی پیدا نکند.

گیلان فرسوده‌ترین شبکه توزیع برق کشور را دارد

وی ادامه داد: گیلان فرسوده‌ترین شبکه توزیع برق کشور را دارد به همین دلیل در استان گیلان با بارش برف، برق منازل قطع می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از افراد وظایف نمایندگان مجلس را نمی‌دانند، گفت: وقتی من به صداوسیما دعوت شدم در خصوص همه چیز با بنده صحبت کردند به غیر از تصویب طرح‌ها و لوایح! البته خود نایندگان مجلس در بروز چنین اتفاقی مقصر هستند.

حجت‌الاسلام صفری با انتقاد جهاد کشاورزی، اظهار داشت: در حال حاضر اگر ما جهاد کشاورزی نداشته باشیم، چه اتفاقی می‌افتد!؟ وقتی کشاورز کود را آزاد خریداری می‌کند، محصول خود را بدون کمک جهاد برداشت می‌کند و خودش محصولات خود را به فروش می‌رساند، جهاد کشاورزی چه کمکی به کشاورزان می‌کند!؟

وی با اشاره به برگزاری نشست نمایندگان استان های شمالی با وزیر جهاد کشاورزی، افزود: پروژه ای بزرگ و ملی اصلاح شبکه های آبیاری برای کل استان های شمالی با ارزش ریالی ۷۵ هزار میلیارد تومان آغاز می شود.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس در خصوص ورزش حوزه انتخابیه خود نیز گفت: امسال توانستیم با بودجه‌ای که در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد ۵۰۰ میلیون تومان به تیم فوتبال ساحلی شاهین خزر رودسر از محل اعتبارات نماینده و ۲۰۰ میلیون به پیست آفرود و موتور کراس رودسر کمک کردیم همچنین توانستیم ۵۰۰ میلیون تومان دیگر بودجه برای تیم شاهین خزر جذب کنیم.

Share