سرپرست معاونت سیاسی استانداری گیلان؛

در دنیای غرب، ارزش زن از بین رفته | کسانی این فرهنگ منسوخ شده را پمپاژ می‌کنند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نگاه به زنان در ایران اسلامی را مبتنی بر تعالی‌بخشی به جامعه دانست و تأکید کرد که بانوان موفق، شناسایی و از ظرفیت آنان، به طور شایسته استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین مصطفی‌پور در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن اظهار قدرشناسی از مادران و همسران شهدا و جانبازان گفت: جنگ برای همه خاتمه یافته ولی برای این عزیزان هنوز ادامه دارد و مسئولان باید بکوشند آلام این قشر از بانوان جامعه کاهش یابد.

مصطفی‌پور افزود: موضوعاتی که مربوط به زنان جامعه می‌باشد در صدر مسائل قرار دارد زیرا در جامعه‌ای که اعتقاد داریم زیر ساخت آن خانواده است؛ باید نگاهی ویژه به زنان جامعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زنان نقش موثری در تعالی جامعه دارند؛ خاطرنشان کرد: دشمنان از طریق تهاجم فرهنگی، برای کمرنگ کردن نقش زن و مادر در خانواده، تلاش می‌کنند درحالیکه طی هشت سال جانفشانی جوانان برای این مرز و بوم، نقش تربیتی مادران، موثر و چشمگیر بوده است.

وی یادآور شد: این آرمان‌ها باید به نسل‌های بعدی انتقال پیدا کند و در این مسیر، نقش مادران پررنگ است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان ضمن اشاره به جایگاه و ارزش والای زن که خداوند متعال برای او در نظر گرفته، افزود: در دنیای غرب، ارزش زن از بین رفته و زن تبدیل به کالایی بی‌ارزش شده و متأسفانه کسانی در جامعه ما هستند که این فرهنگ منسوخ شده را پمپاژ می‌کنند.

مصطفی‌پور در ادامه ضمن اشاره به نقش محوری و ظرفیت و توانمندی بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، خواستار این شد که تمامی این ظرفیت‌ها شناسایی و دسته‌بندی شده و از آن در حل مشکلات بهره گرفته شود و از هرگونه نگاه سیاسی و سیاست زدگی، پرهیز گردد.

مصطفی‌پور در ادامه ضمن تاکید بر استفاده از تجارب زنان صاحب نظر در برنامه ریزی‌ها بیان داشت: بومی‌سازی این طرح‌ها مثمر ثمر خواهد بود و برگزاری جلسات برنامه محور و کاربردی جهت الگوسازی و استفاده از ظرفیت و تجربه این عزیزان اهمیت دارد.

در این نشست زهرا یعقوب نژاد مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری نیز گزارشی از فعالیت‌های این دفتر ارائه کرد.

Share