نیکزاد خبر داد؛

اختصاص بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای قانون جوانی جمعیت در لایحه بودجه ۱۴۰۱

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای «قانون جوانی جمعیت» و حمایت از خانواده اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۱ اختصاص داد نباید بگذاریم که این قانون بر زمین بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی نیکزاد عصر دیروز در نخستین همایش ملی «نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی» با رویکرد الگوی سوم در دانشگاه فرهنگیان شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: دولت برای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۱ را مصوب کرد نباید بگذاریم که این قانون بر زمین بماند.

 

وی بر اهمیت جایگاه زن در جامعه تاکید و تصریح کرد: زن مسلمان ایرانی در حالی که می‌تواند عفیف، پاک و پاکدامن باشد در عین حال می‌تواند در مرحله سیاسی، اجتماعی و خانوادگی در جایگاه والایی قرار گیرد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان گلستان را در یک نگاه استان خشک دیدم، ابراز کرد: استان گلستان همانگونه که از نامش پیداست باید از سرسبزی و طراوت موج بزند که متاسفانه استان گلستان را استانی خشک دیدم از خدا بخواهیم تا باران ببارد.

 

نیکزاد با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان گلستان برای نخستین‌بار همایش ملی «نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی» با رویکرد الگوی سوم را برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: این همایش اهمیت جایگاه زن و مطالبات به حق آنان را در جامعه آشکار می‌کند.

 

وی با بیان اینکه امروز رتبه‌بندی معلمان در مجلس تصویب شد، افزود: انقلاب اسلامی احیاگر تفکر ناب در حوزه زنان است اینکه نظر اسلام در مورد زنان چیست سه منبع مهم به ما کمک می‌کند کتاب زن در آیینه جمال و جلال الهی که توسط حجت‌الاسلام جوادی‌آملی و منبع دیگر از بیانات و سخنرانی مقام معظم رهبری که فردی متفکر و اسلام‌شناس بزرگ است که در مجموعه پنج جلدی نقش زن را بیان کرده است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برهنگی در جامعه جایگاهی نمی‌آورد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از موضوعاتی که مورد توجه قرار گرفت موضوع زن از دیدگاه اسلام است دنیا نسبت به دیدگاه انقلاب اسلامی به زن حساس شده بود چون در آن مقطع زمانی سکولار و غربی هر کدام از زن یک دیدگاهی داشتند.

 

نیکزاد ادامه داد: دیدگاه اسلام، مقام معظم رهبری و امام راحل در مورد زن به عنوان یک زن مسلمان ایرانی است ما باید به دنبال یک زن مسلمان ایرانی بگردیم و مقام معظم رهبری یک الگوی جدید می‌آورد که در نگاه شرق و غرب قرار نمی‌گیرد و آن هم الگوی سوم زن است.

 

وی با اشاره به اینکه الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی است، ابراز کرد: حاکمیت چه در داخل کشور چه در خارج از کشور نسبت به موضوع زن کم کاری کردیم در مکتب غرب جنسیت زن را بر انسانیت ترجیح می‌دهند و خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند ما باید به دنبال الگوی سوم زن در جهان تحت عنوان زن مسلمان ایرانی باشیم.

Share