درخواست حمایت از خیران برای ۵۰ بیمار دیالیزی در آستارا؛

۱۲ بیمار در نوبت عمل پیوند کلیه در آستارا به کمک‌های نقدی مردم نیاز دارند

هزینه پیوند کلیه یک بیمار ۸۰ میلیون تومان است، سال گذشته برای ۳ بیمار دیالیزی در آستارا پیوند کلیه انجام شد و ۱۲ بیمار در نوبت عمل پیوند کلیه به کمک‌های نقدی مردم نیاز دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آستارا گفت: هزینه داروی هر بیمار در یک ماه ۵۰۰ هزار تومان است و با توجه به ناکافی بودن کمک‌های دولتی، ۵۰ بیمار دیالیزی این انجمن به حمایت مالی خیران نیاز دارند.

محمد نظری اظهار کرد: هزینه پیوند کلیه یک بیمار ۸۰ میلیون تومان است، سال گذشته برای ۳ بیمار دیالیزی در آستارا پیوند کلیه انجام شد و ۱۲ بیمار در نوبت عمل پیوند کلیه به کمک‌های نقدی مردم نیاز دارند.

وی بیان کرد: بیشتر بیماران دیالیزی آستارا از قشر ضعیف جامعه هستند و کمک به آن‌ها نباید محدود به یک هفته خاص باشد و خیران در طول سال کمک‌های خود را به شماره کارت‌های ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۵۸۸۸۳ نزد بانک صادرات و ۱-۶۴۱۱۱۲۸۲۰۸۸۰ نزد قرض‌الحسنه مهر ایرانیان آستارا واریز و کمک‌های غیر نقدی را به دفتر انجمن حمایت از بیماران کلیوی واقع در محوطه اورژانس سابق- جنب پایگاه انتقال خون تحویل دهند.

وی ادامه داد: ۱۵ دستگاه دیالیز در بیمارستان شهید بهشتی آستارا فعال است و سه دستگاه نیز با مشارکت یک خیر تعمیر شده و نیاز به خرید ۳ دستگاه دیگر برای بیمارستان داریم و هزینه خرید هر دستگاه ۷۰۰ میلیون تومان است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آستارا گفت: در طرح مواسات و همدلی مومنانه با مشارکت خیران بومی و استانی، به ۴۰ بیمار دیالیزی سبد کالا هر یک به ارزش ۳۵۰ هزار تومان شامل گوشت، قند، شکر، برنج، روغن و حبوبات داده شد.

وی بیان کرد: واحدهای درمانی آستارا با توجه به موقعیت مرزی این شهرستان، پذیرای گردشگران و اتباع خارجی هستند و باید به امکانات جدید مجهز شوند و راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان جدید این شهرستان و اختصاص زمین برای احداث ساختمان انجمن بیماران کلیوی، حمایت مسئولان را می‌طلبد.

Share