مدیرعامل شرکت توزیع برق؛

پایداری شبکه های توزیع برق گیلان با حضور موثر ۱۸۰ اکیپ مجهز عملیاتی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن تشکر از صبر و شکیبائی مشترکین و تبیین هدف و رسالت اصلی شرکت توزیع برق استان گیلان که همانا افزایش سطح رضایتمندی و مشتری مداری است، اعلام کرد: تمامی شبکه های توزیع برق استان گیلان علیرغم ریزش نزولات جوی و وزش باد شدید ،با تلاش بیش از ۱۸۰ اکیپ مجهز عملیاتی پایدار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمداسماعیل هنرمند گفت: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان گیلان، جلسه‌ی مدیریت بحران با محوریت بارش باران و وزش باد شدید در شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار گردید.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان عنوان کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی و نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر از اواخر وقت روزچهارشنبه ۱۹ آبان ماه سال جاری در استان، تمامی شبکه‌های برق استان گیلان علیرغم بارش شدید باران، وزش باد شدید و رانش و لغزش زمین در ارتفاعات پایدار است.

وی با اشاره به اهمیت پایداری شبکه توزیع برق، گفت: از ابتدای سالجاری برنامه‌های لازم جهت افزایش پایداری شبکه‌های توزیع برق گیلان صورت پذیرفته تا در زمان وقوع بحران و حوادث غیر مترقبه، مشترکین محترم کمترین میزان ناپایداری در شبکه‌های توزیع برق را شاهد باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به اجرای طرح‌های جامع و جهادی در راستای حفظ و ارتقای شبکه توزیع برق افزود: از ابتدای سال گذشته با تلاش بی‌شائبه و خالصانه همکاران و شناسایی نقاط حساس وحادثه‌خیز شبکه دو طرح بزرگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، شامل طرح جهادی جایگزینی شبکه‌های فرسوده با کابل خودنگهدار و افزایش تاب آوری خطوط فشار متوسط، که به ترتیب درفاز اول اجرای این طرح ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده با صرف هزینه ۱۲۰میلیارد تومان به کابل خود نگهدار مجهز شد و در فاز دوم نیز ۱۰۰۰ کیلومتر دیگر با اعتبار۱۴۰ میلیارد تومان و همچنین بیش از ۷۰۰ مرحله طرح جهادی افزایش تاب آوری خطوط فشار متوسط در سطح استان اجرا شده است.

هنرمند با برشمردن دیگر اقدامات در جهت پایداری شبکه توزیع برق گفت: اصلاح و بهسازی پایه‌ها (تیرهای برق)، تعدیل ولتاژ مناطق پر حادثه، تجهیز امورها و ادارات تابعه بهمراه اکیپ‌های عملیاتی از جمله اقدامات دیگر این شرکت برای مقابله با بحران‌های احتمالی بوده است.

وی خاطر نشان کرد چندین مورد گزارش حوادث و اتفاقات شبکه در سطح استان در ۴۸ ساعت گذشته به همکارانمان در واحد فوریتهای برق واصل گردید که در اسرع وقت نسبت به رفع عیب ونقص آن اقدام شد. که از آن جمله می‌توان به انحراف دو اصله پایه خطوط فشار متوسط در منطقه چالاکش شهرستان املش اشاره کرد که در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به ایمن‌سازی و تثبیت پایه‌های فوق بدون هرگونه خاموشی و ناپایداری در شبکه اقدام شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان درپایان یادآورشد: در هر شرایط مجموعه کارکنان این شرکت خدمتگزار مردم بوده و با همه توان و با بیش از ۱۸۰ اکیپ عملیاتی به همراه تجهیزات کامل، جهت رفع مشکلات احتمالی در شبکه‌های توزیع برق آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.

شایان ذکر است ساده‌ترین راه اعلام خاموشی‌ها و مشکلات برق مشترکین استفاده از سامانه برق ایران (برق من) می‌باشد و مشترکین می‌توانند با مراجعه به سایت این شرکت به آدرس www. gilanpdc. ir یا کافه بازار ضمن دریافت و نصب این اپلیکیشن کاربردی از مزایا و محاسن دیگر این سامانه نیز بهره‌مند شوند.

Share