تعارض منافع با انتصاب نزدیکان فرق دارد.

واکنش چمران به انتصاب فامیلی زاکانی در شهرداری

رئیس شورای شهر تهران به انتصاب یکی از بستگان زاکانی به سمت مشاور ویژه شهردار واکنش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در واکنش به انتصاب یکی از بستگان زاکانی به سمت مشاور ویژه شهردار گفت: من در جریان نبودم اما شنیدم و می پرسم ببینم از چه قرار است.گویا براساس نسبت و این چیزها نبوده اما سوال می پرسم.

وی افزود: اگر یک نفر از نزدیکان باشد هم می تواند جایگاه داشته باشد به شرط اینکه توان و قابلیت پذیرش انتصابات را داشته باشد.

چمران تاکید کرد: شورا در انتصابات نباید دخالت داشته باشد چرا که شهردار را انتخاب می کند و مسئولیت آن با شهردار است. من در دوره های قبل حتی یک نفر را هم انتخاب نکرده بودم. چرا که مسئولیت با خود شهردار است.نظارت بحث دیگری است اما اینکه در انتصابات بخواهند دخالت کنند خلاف است و نباید دخالت کنند.

او ادامه داد: بحث مشورت مسأله دیگری است و با عده ای از اعضا مشورت هایی به طور کلی می شود اما اینکه فردی را بگذارند تخلف است.

چمران در واکنش به اینکه براساس مصوبه تعارض منافع مدیران شهرداری حق ندارند از بین بستگان خود انتصاب انجام دهند اظهار کرد: تعارض منافع با انتصاب نزدیکان فرق دارد.

چمران در پاسخ به اینکه اگر آقای شهردار یکی از بستگان خود را در سمتی منصوب کنند شما با آن مخالفت می کنید، اظهار کرد: بحث مخالفت نیست و بحث قانون است و هرچه که قانون است باید اجرا شود. قطعا آقای شهردار نیز چنین چیزی را می پذیرند.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اینکه اگر یک نفر انتخاب شد و با توجه به واکنش های رسانه ها و فضای جامعه جایگاه نداشت چه می شود اظهار کرد: این بستگی به نظر فردی دارد که انتصاب می کند. هر انتصابی یکسری موافق و مخالف دارد. اما اگر در انجام کار توانایی لازم وجود نداشت شورا می تواند از جایگاه قانونی خود ورود کند و سوال بپرسد و تذکر دهد و  این موارد از اختیارات شورا است.‌

Share