ترویج هرگونه خشونت در جامعه محکوم است

واکنش پلیس گیلان به کشتن یک قلاده سگ در حسن‌رود و کشیدن به وسیله تاکسی

سرهنگ جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی بندرانزلی در تشریح تصویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کشیدن یک قلاده سگ به وسیله تاکسی در این شهرستان، گفت: ترویج هرگونه خشونت در جامعه محکوم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی بندرانزلی در تشریح تصویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کشیدن یک قلاده سگ به وسیله تاکسی در این شهرستان، گفت: ترویج هرگونه خشونت در جامعه محکوم است.

سرهنگ جعفر جوانمردی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی پخش تصاویری از کشیدن یک قلاده سگ به وسیله طناب توسط راننده یک دستگاه خودروی تاکسی پژو ۴۰۵ در منطقه «حسن‌رود» در فضای مجازی و جریحه دار شدن احساسات برخی شهروندان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس شهرستان بندر انزلی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: پس از انجام بررسی‌های لازم و شناسایی سه نفر دخیل در این ماجرا، مشخص شد این افراد پس از مواجه شدن با حمله ناگهانی سگ و برداشتن جراحاتی در ناحیه بازو و دست‌ها برای دفاع از جان خود اقدام به کشتن این حیوان مهاجم کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: پس از کشته شدن سگ مهاجم، این افراد با بستن جسد حیوان به پشت خودرو قصد داشتند این حیوان مرده را برای دفن به محل دیگری منتقل کنند.

سرهنگ جوانمردی اقدام راننده خودرو در حمل جسد حیوان مرده با بستن طناب و کشیدن آن بر روی زمین را برابر ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ که اشعار می‌دارد (هرکس با رفتار غیر متعارف و ناموزون باعث بی‌نظمی در جامعه و تشویش اذهان عمومی گردد مجرم است و برابر قانون مورد تعقیب قرار می‌گیرد) را با قانون مغایر دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله پس از انجام تحقیقات لازم، نسبت به تشکیل پرونده و معرفی متهمان این پرونده به مرجع قضائی اقدام شد.

Share