معاون علوم پزشکی گیلان بیان کرد:

واکسن نزده ها در گیلان ردیابی می شوند | لزوم پوشش ۸۵ درصدی دوز دوم

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه سهل انگاری افراد در عدم تزریق واکسن جان سایر مردم را به خطر می اندازد، خاطرنشان کرد: از طریق سامانه سیب اقدام به ردیابی واکسن نزده ها می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر انوش دهنادی مقدم با بیان اینکه استان گیلان رتبه نخست تزریق واکسن کرونا به جمعیت بالای ۱۲ سال را دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۶.۵ درصد مردم دوز اول و ۵۹ درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی آمار تزریق هر دو دوز واکسن در گیلان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و افزود: افرادی که هنوز دوز دوم واکسن خود را تزریق نکردند، حتما طی روزهای آینده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، زیرا بسیار مهم است که هر دو دوز تزریق شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به روند مثبت واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال استان، گفت: تاکنون ۹۵ درصد دانش آموزان دوز اول و ۲۸ درصد دوز دوم را تزریق کردند.

دهنادی مقدم، در پاسخ به این سوال که «تکلیف واکسن نزده ها چیست؟»، تصریح کرد: افرادی که هنوز دوز اول واکسن خود را نزدند حتما اقدام کنند، زیرا برای اینکه ایمنی نسبی در جامعه به ویژه در مواجهه با سوش های جهش یافته همچون دلتا ایجاد شود، باید حداقل ۸۵ درصد جامعه هر دو دوز واکسن را تزریق کنند.

وی با بیان اینکه سهل انگاری افراد در عدم تزریق واکسن جان سایر مردم را به خطر می اندازد، خاطرنشان کرد: از طریق سامانه سیب اقدام به ردیابی واکسن نزده ها می کنیم.

معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۹۴ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و یادآور شد: اگرچه آمار بستری ها نسبت به خیز پنجم کاهش پیدا کرده، اما شاهد افزایش بیماران در شهرستان های رودبار و آستارا که مبادی ورودی به گیلان محسوب می شوند، هستیم.

وی تعداد کل بیماران بستری در گیلان را ۳۱۱ نفر دانست که ۶۰ نفر بدحال هستند و اضافه کرد: مردم حتما به رعایت پروتکل های بهداشتی اهمیت دهند و ماسک بزنند و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند؛ متاسفانه میزان استفاده از ماسک در گیلان ۴۷ درصد است که باید افزایش یابد.

Share