از ۲ الی ۷ آبان؛

نمایش خیابانی «لال شوش زنی» در لاهیجان اجرا می‌شود

نمایش آیینی خیابانی «لال شوش زنی» به کارگردانی فاطمه علی پرست از تاریخ ۲ الی ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت۱۶:۳۰ در محوطه ی محوطه دور استخر لاهیجان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نمایش آیینی خیابانی «لال شوش زنی» به کارگردانی فاطمه علی پرست از تاریخ ۲ الی ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت۱۶:۳۰ در محوطه ی محوطه دور استخر لاهیجان اجرا می‌شود.

محمدعلیجانی، ونوس ابراهیمی، محمددستمردی، یلدا باران دوست، حامد رحمت‌پور، ریحانه آهسته، عباس خسروی، هلنا مهری، سپهر شعبانی، آهو وزیری، امیر ملک‌پور، ستایش وزیری از جمله هنرمندانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

از دیگر عوامل نمایش: نویسنده طرح: نگار نادری؛ موسیقی: مهدی محمدپور، سبحان رجبی؛ طراحی فضا: سمیه منجم و دستیار کارگردان: امیرمهدی محمدعلی‌نیا

لال شوش زنی یا ترکه زدن در سکوت؛ آیین بجا مانده از گیلان زمین است که در آن از میان اهالی روستا، جوانی که مورد تایید معتمدان و ریش سفیدان است انتخاب شده و او بدون سخن گفتن ترکه ای از درخت بارور تهیه کرده این ترکه نازک یا شوش به اعتقاد اهالی روستا قابلیت باروری در گیاهان و انسان را دارد.

در نمایش لال شوش زنی در کنار نشان دادن آیین، درام عاشقانه ای شکل میگیرد. پسر جوان که برگزیده اهالی است حالا باید دختری را که سالهای جوانی عاشقش بوده و به عقد مرد مال و مکنت داری درامده و نازا است شوش بزند تا زن بارور شود.تردید میان عشق و نفرت در لال شوش زنی نمایش آیینی را جذابتر می کند.

Share