عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد:

نتایج خوب اجرای مدیریت هوشمند کرونا در قزوین|دیگر تعطیلی‌های گسترده نخواهیم داشت

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به نتایج خوب اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در استان قزوین، گفت: به این ترتیب ابزار بسیار خوب هوشمندی خواهیم داشت و با مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا، در آینده دیگر شاهد تعطیلی های گسترده نخواهیم بود و تعطیلی‌ها منحصر به بخش‌هایی می‌شود که تست مثبت وجود دارد و یا واکسن تزریق نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی قانعی درباره اجراری پایلوت سامانه هوشمند مدیریت کرونا در کشور، گفت: خوشبختانه نتایج اجرای طرح در استان قزوین ارائه شد و این نتایج به گونه‌ ای بود که در مصوبه اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا تایید شد تا پس از پایلوت در ۳ استان قزوین، کردستان و آذربایجان غربی به سرعت در کل کشور اجرایی شود و الزام کردند که تمام بانک‌های اطلاعاتی به سامانه وصل شوند.

قانعی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا موقعیت بسیار خوبی فراهم کرد و ابزار بسیار خوب هوشمندی خواهیم داشت که با مصوبه اخیر ستاد ملی، در آینده دیگر شاهد تعطیلی های گسترده نخواهیم بود و تعطیلی‌ها منحصر به بخش‌هایی می‌شود که تست مثبت وجود دارد و یا واکسن تزریق نکرده‌اند و مابقی می‌توانند فعالیت اقتصادی خود را انجام دهند.

وی افزود: نتایج استان قزوین بسیار خوب بود و فعلا نتیجه‌ای از اجرای طرح در استانهای کردستان و آذربایجان غربی منتشر نشده است.

او با اشاره به اینکه سامانه مذکور تمام بانک‌های اطلاعاتی را دربر خواهد گرفت، تاکید کرد: سامانه مدیریت هوشمند کرونا تنها معطوف به اصناف نیست و تمامی گروه‌ها را دربر می‌گیرد.

قانعی گفت: شیوه اجرای محدودیت‌ها جزوی از فناوری‌های شرکت است که با رتباط با بانک‌های ارتباطی می‌تواند آن را به دست آورد و این امر تست شده و توانمندی خود را نشان داده است؛ بنابراین تمام اصناف، ‌ حمل و نقل و راهنمایی رانندگی آن را از نزدیک دیده‌اند و ابهامی در توانمندی سامانه وجود ندارد و به تدریج تمام بخش‌ها به آن وصل می‌شود. چنین سامانه‌ای در سایر کشورهای جهان امتحان شده است و کاملا قابل استفاده است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، ادامه داد: با همین بضاعت موجود کار را آغاز خواهیم کرد و نمی‌گوییم سامانه زیرساخت‌ها را افزایش داده است. همه می‌دانند اینترنت ضعیف است و بستر شبکه ملی ما هنوز گسترده نیست ولی همین سامانه‌ها هستند که عیوب را آشکار می‌کنند و نشان می‌دهند نقص ما چیست؛ بنابراین فقط نباید به دستاوردها بسنده کرد. همین که این سامانه عیوب را نشان دهد تا مسئولین آن را برطرف کنند، خوب است.

Share