آیا اسکوچیچ کم کم از تیم‌ملی فاصله می‌گیرد؟

ماجرای اختلاف در اردوی تیم ملی؛ از صحبت علیه اسکوچیچ تا لژیونری که ساکش را جمع کرد!

مجموعه اخبار منتشر شده از داخل تیم ملی فوتبال ایران حکایت از آن دارد که اوضاع بین کادر فنی تیم ملی و بازیکنان اصلا خوب نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از جام جم، بازیکنان تیم‌ملی از دست اسکوچیچ شاکی بودند و حالا شاکی‌تر هستند. مربی کروات در آخرین مصاحبه خود جمله‌ای به کار برد که بدجور بازیکنان را برآشفت: «بازیکنان ایرانی از نظر تاکتیکی ضعیف هستند.» هر چند او در ادامه گفت: «ولی قدرت بدنی و تکنیک آنها رشک برانگیز است.» اما این جمله و حتی چند جمله تعریفی دیگر، نمی‌تواند از میزان ناراحتی بازیکنان کاهش دهد.

در روزهای اخیر بین بازیکنان تیم‌ملی بحث داغی شکل گرفت. در نهایت این مهدی طارمی بود که سکوتش را این شکلی شکست: «باید عرض کنم بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی، از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک‌پذیری خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده‌باد ایران.»

حمید استیلی سرمربی سابق پرسپولیس هم این‌گونه جواب اسکوچیچ را داد: «من اصلا این حرف را قبول ندارم. بازیکنان ایرانی کاملا باهوش هستند. چطور بازیکنان ما در خارج از کشور تاکتیک‌پذیر هستند؟ آنها در تیم‌های خوب اروپایی بازی می‌کنند. مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده و دیگر بازیکنان لژیونر را نگاه کنید. آنها بازیکنان با کیفیتی هستند. بیشتر بازیکنان تیم‌ملی ما در اروپا بازی می‌کنند. اگر تاکتیک‌پذیر نبودند چطور به اروپا رفته‌اند؟ همان‌طور که گفتم بچه‌های ما به خاطر این‌که دیر به تیم‌ملی ملحق می‌شوند نیاز دارند کنار هم قرار بگیرند. با هماهنگی بیشتر آنها به نحو احسن می‌توانند کارهای تاکتیکی انجام دهند.»

از داخل تیم‌ملی اخبار داغی از رابطه اسکوچیچ و ملی‌پوشان به گوش می‌رسد. بازیکنان رابطه چندان دوستانه‌ای با سرمربی ندارند. مثلا قبل از بازی کره یکی از لژیونرها که در ترکیب قرار نگرفته‌ بود، در رختکن حرف‌های تندی علیه اسکوچیچ به زبان می‌آورد. سامان قدوس در پایان بازی با کره، بی‌آن‌که حتی دراگان را ببیند، چمدانش را برداشت و رفت. چند بازیکن نامی تیم با اسکوچیچ اختلافی زیرپوستی دارند. یکی از بازیکنان معتقد است رفتار او به ویژه در زمان تعویض‌ها توهین‌گونه است.

مهدی قائدی شاکی است چرا در دقیقه ۸۹ بازی با کره به زمین رفت؟ کریم انصاری‌فرد دلخور است و می‌گوید احترام او حفظ نمی‌شود. مجموعه اخبار از داخل تیم حکایت از آن دارد که اوضاع اصلا خوب نیست.

بازیکنان در محفل دوستانه خود جواب روشنی هم به جمله اسکوچیچ داده‌اند: «مگر تیم‌ملی تاکتیک دارد که ما در اجرای آنها ضعیف باشیم؟» از طرفی اختلافات عمیق بین اسکوچیچ و عزیزی‌خادم بازیکنان را تعجب‌زده کرده است. بعد از صعود تیم‌ملی به مرحله‌نهایی جام‌جهانی این دو در رختکن حتی با هم دست ندادند. اخیرا رئیس فدراسیون جلسه‌ای با بازیکنان برای تعیین پاداش‌ها داشت. وقتی ملی‌پوشان گفتند چرا اسکوچیچ در جلسه نیست، عزیزی‌خادم گفت: «نیازی به حضور ایشان نیست!»

به نظر می‌رسد اظهار نظر طارمی، جرقه یک شروع است. از داخل تیم خبر می‌رسد دیگر بازیکنان تیم‌ملی هم احتمالا سکوت خود را می‌شکنند و جواب اسکوچیچ را می‌دهند. آیا اتفاق بزرگی در راه است؟ آیا اسکوچیچ کم کم از تیم‌ملی فاصله می‌گیرد؟

Share