مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خبر داد؛

دو مرکز جدید استخراج رمز ارز غیرمجاز در رشت و آستانه اشرفیه شناسایی شد

با همکاری کارشناسان دفتر بازرسی و خدمات مشترکین و عومل محترم نیروی انتظامی در آبان ۱۴۰۰ دو مرکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال در شهرستان‌های رشت و آستانه اشرفیه کشف و ضبط شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از شناسایی و جمع آوری ۱۵ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز طی روز‌های اخیر افزون بر ۵۰۰۰ دستگاه ماینر کشف شده از سال گذشته تاکنون خبر داد.

هنرمند افزود: با همکاری کارشناسان دفتر بازرسی و خدمات مشترکین و عومل محترم نیروی انتظامی در آبان ۱۴۰۰ دو مرکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال در شهرستان‌های رشت و آستانه اشرفیه کشف و ضبط شده است.

وی گفت: فعالیت‌های بدون مجوز این قبیل واحدها منجر به ناپایداری شبکه، تشدید خاموشی ناخواسته و آسیب‌رسانی به لوازم برقی مشترکین و در نتیجه نارضایتی هم استانی‌های ارجمند خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهار داشت: از این ۱۵ دستگاه ۱۱ دستگاه در یک منزل مسکونی واقع در شهرستان آستانه اشرفیه و ۴ دستگاه در یک واحد مسکونی دیگر در روستای پاچکنار شهرستان رشت با گزارش مردمی و هماهنگی با عوامل نیروی انتظامی و مراجع قضایی کشف و جمع آوری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بیان داشت: در راستای احقاق حقوق حقه مردم، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، اقداماتی از قبیل رصد و پایش لحظه‌ای بار شبکه‌های توزیع برق، میزان مصرف برق مشترکین در دوره‌های زمانی مختلف و همچنین بازرسی‌های حضوری کارشناسان این شرکت را در دستور کار خود قرار داده است.

هنرمند افزود: از سال گذشته تا کنون، بیش از ۵ هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده است که بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال به صنعت برق استان خسارت وارد کرده اند.

وی گفت: هموطنان گرامی می‌توانند در صورت شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمزارز اطلاعات مربوطه را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا مراجعه حضوری به واحد حراست شرکت توزیع برق محل سکونت خود اعلام نمایند.

اطلاعات و مشخصات هویتی گزارش دهندگان به صورت کاملا محرمانه حفظ می‌شود و به گزارش‌هایی که منجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز گردد تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد.

Share