استاندار گیلان تاکید کرد:

خط قرمز مدیران باید مبارزه با فساد اداری باشد | استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان گیلانی

استاندار گیلان با اشاره به اینکه غبار محرومیت بر چهره این استان نشسته است، گفت: برخورد با فساد اداری و باندبازی خط قرمز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، اسدالله عباسی» امروز (پنج‌شنبه، ۶ آبان) در جلسه تودیع و معارفه استاندار گیلان که با حضور «احمد وحیدی» وزیر کشور برگزار شد با بیان اینکه امیدوارم در راه خدمت‌رسانی از لطف خداوند بهره‌مند و در پیشگاه مردم روسفید شوم اظهارکرد: اولین برنامه‌ای که به معاون اقتصادی استانداری گیلان ابلاغ می‌کنم، راه‌اندازی سامانه صدور مجوزها و حمایت از سرمایه‌گذاری در گیلان است.

استاندار گیلان حرکت در مسیر اجرای سیاست‌های دولت را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه ما در برابر مردم مسئول هستیم اضافه کرد: باید در راستای همان چیزی که به ما تکلیف شده حرکت کنیم و کسب رضایت عمومی از جمله اهداف مهمی است که در دستور کار دارم.

وی با اشاره به اینکه کسب رضایت عمومی موجب ناامید شدن دشمنان انقلاب اسلامی و معاندین می‌شود افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گیلان و مردم نجیب آن که واقعا به گردن ما حق دارند و پایه‌گذار حکومت شیعه بودند، استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری حق مردم گیلان است اضافه کرد: گیلان در روزهای سخت هشت سال دفاع مقدس با اینکه هزاران کیلومتر از جبهه‌ها دور بود، واقعا افتخار آفرید و هشت هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

استاندار گیلان اینکه گیلان در حوزه زیرساخت‌ها دارای کمبودها و مشکلات فراوانی است را هم متذکر شد و ضمن انتقاد از برخی نابسامانی‌ها در این استان گفت: چرا باید گیلان از حیث فساد در رتبه‌های اول تا پنجم کشور باشد بنابراین در همین جا اعلام می‌کنم برنامه اصلی‌ام مبارزه با فساد است و این امر را خط قرمز خود می‌دانم.

عباسی نوشتن اسامی مدیران فاسد اداری گیلان با خودکار قرمز و ارایه آن به استاندار گیلان را خواستار شد و اضافه کرد: باید عطش خدمت را در خود زنده نگه‌داریم و به وعده‌هایمان که داده‌ایم به نحو شایسته‌ای عمل کنیم.

وی مشورت با صاحبنظران، نخبگان، علما، جوانان و استفاده از پتانسیل دانشگاهیان را هم رویکرد مورد تاکید خود در استانداری گیلان اعلام کرد و یادآور شد: باید برای اقتصاد کشاورزی گیلان برنامه داشته باشیم زیرا حق استان گیلان این نیست که مردمش زیر خط فقر زندگی کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان پرهیز از روش‌های سنتی مدیریتی را لازم خواند و اضافه کرد: برای توسعه چای، برنج، مرکبات و تمام محصولات مهم گیلان باید بازارچه، های محلی را تقویت کنیم تا با تقویت اقتصاد و معیشت علاوه بر کوتاه کردن دست دلالان، مهاجرت از روستاها متوقف شود.

استاندار گیلان تعیین قیمت برگ سبز چای در پشت درهای بسته و تهران را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد: هزینه‌های تولید و به عمل آوری چای بسیار افزایش یافته، از سویی میزان تولید چای خشک گیلان در سال‌های اخیر کاهش شدیدی پیدا کرده است و این مشکلات پذیرفتنی نیست.

عباسی راه‌اندازی صنایع تبدیلی و استفاده از راه آهن، بنادر و گمرک استان گیلان واقع در بندرانزلی و آستارا را هم خواستار شد و افزود: بایستی گیلان را در حوزه‌ها و شاخص‌های مختلف به میانگین کشوری برسانیم و برای حل معضل پسماند آن فکری اساسی اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه برای طرح‌های نیمه تمام، پروژه‌های عمرانی استان گیلان و سریع‌تر کردن اجرای طرح‌ها برنامه‌ریزی شود خاطرنشان کرد: از تمام دلسوزان، نخبگان و علما تقاضای کمک دارم تا همه با هم بتوانیم محرومیت را از چهره گیلان بزداییم.

Share