رییس توسعه حل اختلاف گیلان خبر داد:

حل اختلاف ۳۸ ساله با تلاش اعضای شورای حل اختلاف دهستان لیسار بخش کرگانرود

حجت‌الاسلام میرمحمدی، رییس توسعه حل اختلاف استان گیلان از فصل خصومت ۳۸ ساله خانوادگی در شورای حل اختلاف حوزه قضایی بخش کرگانرود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس توسعه حل اختلاف استان گیلان از فصل خصومت ۳۸ ساله خانوادگی در شورای حل اختلاف حوزه قضایی بخش کرگانرود خبر داد.

حجت‌الاسلام میرمحمدی، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گیلان در امور شوراها در زمینه چگونگی برقرای سازش در این پرونده اظهار داشت: به تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ در اجرای ماده ۱۱ قانون شورای حل اختلاف، پرونده‌ای با موضوع تسلیم و تحویل مبیع مورد معامله یک قطعه زمین ۱۷۵۰ متری در منطقه لیسار حوزه قضایی بخش کرگانرود، با ارزش تقریبی بیش از ۲میلیارد تومان باهدف برقراری صلح و سازش توسط ریاست محترم حوزه قضایی بخش کرگانرود به شورای حل اختلاف دهستان لیسار ارجاع گردید.

وی افزود: این پرونده که اختلاف چندین‌ساله خانوادگی بوده، با کارِ گروهی مشترک شعبه صلحیِ دهستان لیسار و شعبه دوم شورای حل اختلاف کرگانرود با اعلام رضایت کامل طرفین منجربه سازش شد.

میرمحمدی ادامه داد: نظربه اینکه ۳۸ سال قبل خوانده (پدرشوهر خواهان) ملکی را بعنوان مَهریه به عروس خود داده و پس از گذشت چندین سال از تحویل ملک امتناع می‌نمود، خواهان با طرح چندین باره خواسته خود، با بی‌توجهی خوانده مواجه که این امر موجبات بروز اختلافات شدید درمیان اعضای خانواده شده بود.

معاون قضایی رییس کل دادگستری گیلان گفت: سرانجام خوانده که پیرمرد ۸۲ساله بوده درجلسه دادرسی اعلام نمود که شورا را به عنوان مرجع رسیدگی به این اختلاف قبول داشته و خواهانِ حل قضیه با نظر و رأی شورا می‌باشد.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های اعضای پرتلاش و توانمند شورای حل اختلاف دهستان لیسار و شعبه دوم شورا و دعوت از معتمدین و بزرگان محل ومنسوبین و برگزاری جلسات متعدد، ضمن تحویل ملک واخذ رضایت شاکی، شرایط برای ادامه رفت وآمد و رفع خصومت دوخانواده مهیا گردید.

میرمحمدی گفت: این امر موجب خوشحالی طرفین و اهالی محل شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۲ این پرونده با صلح و سازش مختومه و گزارش اصلاحی تنظیم گردید.

در ادامه معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گیلان، از تلاش اعضای شورای حل اختلاف و معتمدان در فصل خصومت و برقراری سازش قدردانی کرد.

Share