مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا اعلام کرد:

تزریق ۸۴ درصدی واکسن توسط آستارایی ها | همه نوع واکسن و به مقدار زیاد در دسترس است

فرید بصیری مقدم خواستار ارسال پیامک انبوه و درج پیام در قبوض آب، برق و گاز برای دعوت و ترغیب مردم به دریافت واکسن را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا با اشاره به لزوم ایجاد ایمنی جمعی در کمترین زمان ممکن بیان کرد: آستارا با ۲۷ بیمار بستری شامل ۴ بیمار بدحال در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و از جمعیت هدف ۸۰ هزار و ۶۱۶ نفری شهرستان، ۸۴ درصد جمعیت این شهرستان شامل ۶۸ هزار و ۶۷ نفر دز نخست واکسن و ۵۰ هزار و ۳۵۹ نفر شامل ۶۲ درصد و ۶۷۶ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند و باید این رقم به بیش از ۹۵ درصد برسد تا رتبه آستارا از نظر واکسیناسیون ارتقاء یابد.

فرید بصیری مقدم خواستار ارسال پیامک انبوه و درج پیام در قبوض آب، برق و گاز برای دعوت و ترغیب مردم به دریافت واکسن را خواستار شد.

وی بهانه‌هایی همچون نداشتن وقت، تصور بی‌نیازی به واکسن از سوی بهبودیافتگان، بی‌رغبتی مادران باردار و انتظار برخی افراد برای ورود واکسن فایزر به کشور را از دلایل کم توجهی به واکسن کرونا در این شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: آستارا با ۲۷ بیمار بستری شامل ۴ بیمار بدحال در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و از جمعیت هدف ۸۰ هزار و ۶۱۶ نفری شهرستان، ۸۴ درصد جمعیت این شهرستان شامل ۶۸ هزار و ۶۷ نفر دز نخست واکسن و ۵۰ هزار و ۳۵۹ نفر شامل ۶۲ درصد و ۶۷۶ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند و باید این رقم به بیش از ۹۰ درصد برسد تا رتبه آستارا از نظر واکسیناسیون ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: ۳۵ مرکز واکسیناسیون با همکاری سپاه فعال است و روزانه به یک تا ۲ هزار نفر واکسن تزریق می‌کنیم، تا پایان آبان باید از لحاظ آماری به یک میزان قابل توجه برسیم.

دکتر بصیری مقدم تصریح کرد: ۹۶ درصد فرهنگیان و ۹۸ درصد دانش آموزان شهرستان نوبت نخست واکسن را دریافت کرده‌اند و با همکاری خانواده‌ها و آموزش و پرورش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقید به حفظ سلامت دانش آموزان در مدارس هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا با اعلام اینکه همه نوع واکسن و به مقدار زیاد در دسترس است، از شهروندان خواست بدون توجه به واکسن هراسی و حاشیه سازیهای فضای مجازی و دلیل‌های واهی و غیرعلمی، برای دریافت واکسن اقدام کنند.

Share