معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تزریق واکسن کرونا در مناطق غربی گیلان به کُندی انجام می شود

​حیدرزاده از تزریق دز اول واکسن به ۹۵ درصد از افراد بالای ۱۲ سال سن در گیلان خبر داد و گفت: تا سه هفته آینده پوشش دز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال سن در گیلان به ۹۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  به نقل از شبستان، آبتین حیدرزاده در گفت‌وگوی خبری آخرین روند واکسیناسیون دانش‌آموزان در گیلان را برشمرد و اظهار داشت: بیش از یک ماه است که واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال سن در استان گیلان شروع شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: در اولیل شروع واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال سن و با توجه به مطالبی که با نیت و بدون نیت در فضای مجازی نشر داده می‌شد مقداری شک و تردید در بین والدین وجود داشت موجبات ترس خانواده‌ها را فراهم کرده بود.

حیدرزاده با بیان اینکه در ادامه امر از طریق اطلاع‌رسانی سایت‌های خبری معتبر والدین نسبت به بی خطر بودن و انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان ترغیب شدند ابراز داشت: بر اساس آخرین آمارهای موجود از تعداد افرادی بالای ۱۲ سال سن در گیلان ۹۵ درصد دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی گیلان را از حیث واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال سن جزء استان‌های اول کشور اعلام کرد و بیان داشت: تزریق دز دوم واکسن به این قشر سنی در شهرهای لنگرود، لاهیجان و رودسر که در شرق استان گیلان قرار دارند نیز به حدود ۵۰ درصد رسیده و به سرعت هم در حال افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روند واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال سن در غرب استان را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: با توجه به اینکه در ابتدا استقبال خیلی کمی در این زمینه وجود داشت درصد پوشش واکسیناسیون دز دوم این قشر سنی مقداری از شرق استان گیلان کمتر است.

حیدرزاده با بیان اینکه حداکثر تا سه هفته آینده پوشش دز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال سن در گیلان به ۹۰ درصد خواهد رسید اعلام کرد: با وجود تزریق واکسن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان ضروری است و باید در اولویت قرار بگیرد.

Share