رئیس محیط زیست صومعه‌سرا خبر داد:

تداوم عملیات جمع آوری سنبل آبی در بخش وسیعی از تالاب انزلی در صومعه‌سرا

علی اصغر آزاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا از تداوم عملیات جمع آوری سنبل آبی در تالاب بین المللی انزلی خبر داد و افزود: گیاه مهاجم سنبل آبی تهدید جدی برای بوم‌سازگان‌های آبی استان به ویژه تالاب انزلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا از تداوم عملیات جمع آوری سنبل آبی در تالاب بین المللی انزلی خبر داد.

علی اصغر آزاد با اعلام این خبر گفت: پاکسازی تالاب بین‌المللی انزلی از گیاه مهاجم سنبل آبی با هماهنگی فرماندار از قسمت‌های انتهایی رودخانه صوفیانده و کانال مجاور سلکه و سایر مناطق آلوده با یکدستگاه بیل مکانیکی دکل بلند در بخش وسیعی از تالاب انجام پذیرفت و همچنان تداوم خواهد داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا گفت: گیاه مهاجم سنبل آبی تهدید جدی برای بوم‌سازگان‌های آبی استان به ویژه تالاب انزلی است، لذاجمع‌آوری این گیاه مهاجم در بهبود شرایط زیستی تالاب انزلی موثر خواهد بود.

سنبل آبی به علت رشد سریع در محیط‌های آبی و تهدیدهایی که می‌تواند بر اکوسیستم‌های آبی تحمیل نماید، یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهی مهاجم در دنیا است و از تهدیدهای جدی برای تنوع‌زیستی تالاب‌های دنیا به جزء برخی از تالاب‌های آمریکای جنوبی که بومی آن می‌باشد، به شمار می‌آید.

Share