سرپرست اداره منابع آب شهرستان لنگرود خبر داد:

تخریب دو واحد اعیانی احداثی و آزادسازی حریم رودخانه در لنگرود

سرپرست اداره منابع آب شهرستان لنگرود از تخریب دو واحد اعیانی احداثی و آزادسازی حریم رودخانه در روستای خالکیاسر چمخاله این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قربانعلی پورمسیب سرپرست اداره منابع آب شهرستان لنگرود با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی (حریم کانال ها، رودخانه‌ها و زهکش‌ها و آببندان ها) این اداره در راستای وظایف قانونی خود علیه یک نفر شخص حقیقی که در روستای خالکیاسر چمخاله اقدام به تصرف و احداث دو واحد اعیانی در حریم رودخانه و همچنین فنس کشی نموده بود با طرح شکایت اقدام کرد.

وی ضمن قدردانی از مساعدت و همکاری دادستان محترم عمومی و انقلاب، دستور دادستانی و همراهی پاسگاه انتظامی چمخاله اظهار داشت: پس از به سرانجام رساندن اقدامات قانونی بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب توسط این اداره با یک دستگاه بیل زنجیری نسبت به تخریب اعیانی‌های احداثی و آزادسازی حریم رودخانه در روستای خالکیاسر چمخاله اقدام شد.

رفع تصرف بخشی از بستر رودخانه سفید رود در سالستان آستانه اشرفیه

رئیس اداره منابع آب شهرستان آستانه اشرفیه از رفع تصرف بیش از ۷ هزار متر مربع از بستر رودخانه سفید رود در منطقه سالستان این شهرستان خبر داد.

محمد حسین کریمی با اعلام این خبر افزود: در راستای حفظ حقوق‌بیت‌المال و آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها، انهار و کانالها، برکه‌های طبیعی با شناسایی یک مورد تصرف بستر رودخانه سفیدرود در منطقه سالستان از توابع شهرستان آستانه‌اشرفیه، این اداره با طرح شکایت و پیگیری‌های حقوقی صورت گرفته و با حکم دادستان و حضور عوامل انتظامی شهرستان موفق به آزادسازی زمین مذکور به مساحت ۷ هزار متر مربع گردید.

 

Share