فرماندار رضوانشهر خبر داد؛

تحصیل ۲۲۰ دانش آموز در مدارس عشایری رضوانشهر

فرماندار شهرستان رضوانشهر گفت: حدود ۲۲۰ نفر دانش آموز در ۲۶ مدرسه عشایری شهرستان درحال تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ظهر روز یکشنبه شانزدهم آبان محمود قاسمی از مدارس عشایری این شهرستان بازدید و با دانش آموزان و اولیا و مربیان مدرسه گفتگو کرد و در جریان امکانات و روند تحصیلی دانش آموزان قرار گرفت.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی، در شهرستان رضوانشنهر ۲۶ مدرسه عشایری در مقاطع مختلف (۲۲مدرسه ابتدایی عشایری، ۲ مدرسه متوسطه اول و ۲ مدرسه شبانه روزی عشایری) با حدود ۲۲۰ نفر دانش آموز در حال تحصیل می باشند، گفت: آموزش درسی در دورترین مناطق شهرستان جریان دارد و نباید اجازه داد حتی یک دانش آموز به دلیل شرایط زندگی اش از تحصیل باز بماند.

وی به نقش مهم خیرین مدرسه ساز در زمینه توسعه تجهیزات مدارس اشاره کرد و افزود: نیازمند مساعدت های خیرین برای رفع نیازهای واقعی آموزش و پرورش در این خصوص هستیم.

فرماندار رضوانشهر با تأکید بر لزوم تحقق عدالت آموزشی در مدارس عشایری گفت: هر چند دانش آموزان عشایری در مناطق محروم و با امکانات محدود حضور دارند اما دانش آموزانی سختکوش، مستعد، باهوش و ذکاوت بالا هستند که می‌توانند در آینده در سطح جامعه منشأ اثر مطلوب و کارآمد باشند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با ابراز امیدواری گفت: شما دانش آموزان آینده سازان کشور هستید و مسئولیت بزرگی بر عهده شما است لذا باید با تمام انرژی و تمرکز خود در راستای ترقی و پیشرفت تحصیلی قدم بردارید.

قاسمی با بیان اینکه عشایر دارای فرهنگی غنی و روحی بلند هستند که در همه امور در خدمت نظام و کشور بوده اند، گفت: جامعه عشایری کم هزینه ترین و پر سود ترین جمعیت کشور است و به همین دلیل باید در حل مشکلات آنان کوشید.

همچنین فرماندار رضوانشهر ضمن قدردانی از زحمات مدیر آموزش و پرورش و معلمین شهرستان در جهت تعلیم و تربیت آینده سازان کشور هدایایی به دانش آموزان عشایر اهدا کرد.

در این بازدید روسای ادارات آموزش و پرورش، کمیته امداد و جمعی از معلیمن و اولیاء دانش آموزان و دهیاران و شورهاهای اسلامی نیز فرماندار رضوانشهر را همراهی می کردند.

Share