مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خبر داد:

بهمنیار سهمیه حضور در مسابقات جهانی کاراته را کسب کرد

سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی با موفقیت در مسابقات انتخابی تیم ملی سهمیه حضور در رقابت های جهانی را کسب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی با موفقیت در مسابقات انتخابی تیم ملی سهمیه حضور در رقابت های جهانی را کسب کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اظهار داشت: این کاراته کار ارزنده و پرتوان استان گیلان در مسابقات انتخابی درون اردویی تیم ملی کاراته بانوان که در ۲ مرحله برگزار شد، در وزن ۵۰- کیلوگرم در نهایت برابر سایر اردونشینان به برتری رسید تا به عنوان نماینده این وزن در رقابت‌های جهانی کاراته حضور یابد.

مریم بخشی افزود: مسابقات جهانی کاراته ۲۰۲۱ طی روز‌های ۲۵ الی ۳۰ آبان ماه جاری به میزبانی دبی امارات برگزار می‌شود که تیم ملی کاراته ایران نیز در هر ۲ بخش بانوان و آقایان در این دوره از رقابت‌ها حضور خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: امیدواریم سارا بهمنیار که در رقابت‌های المپیک توکیو نیز حضور داشت، در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ بدرخشد و در نهایت مقام و مدال ارزشمندی را کسب کند.

سارا بهمنیار کاراته کار ملی‌پوش ۲۲ساله اهل آستانه اشرفیه است. وی تاکنون در رقابت‌های مختلف جهانی و آسیایی درخشش بسیار خوبی داشته و توانسته است مدال‌های زیادی را کسب کند که بعنوان نمونه می‌توان به مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش، مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، مدال طلای ششمین مرحله لیگ کاراته وان در مسکو، مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان امارات، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن اشاره کرد.

این بانوی ملی‌پوش تیم کاراته ایران، در نخستین حضورش در تیم ملی بزرگسالان نیز توانست در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کند و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

بهمنیار که به عنوان یکی از پنج ورزشکار گیلانی در مسابقات المپیک توکیو حضور داشت، به عنوان یکی از ۲ بانوی کاراته کار ایران در این رقابت‌ها حضور یافت که در اولین دیدارش موفق شد یکی از قدرت‌های برتر وزن خود را شکست دهد اما در سه مبارزه بعدی، متحمل شکست شد و نتوانست از گروه خود صعود کند.

Share