معاون درمان وزارت بهداشت هشدار داد؛

برخی استان‌ها حتی یک جراح قلب ندارند | رشته جراحی قلب رو به انقراض است

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در برخی استان‌ها حتی یک جراح قلب نداریم، هشدار داد: ممکن است صندلی‌های رشته رادیولوژی نیز خالی بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قاسم جان‌بابایی در مراسم روز جهانی رادیولوژی و تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت رادیولوژی که در محل بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: در تشخیص بیماری کرونا تست رپید، منفی کاذب بالاتری دارد و تست پی‌سی‌آر نیز منفی کاذب دارد و گاهی پزشک مجبور است که با علائم بالینی و سی‌تی‌اسکن بیماری را تشخیص دهد و درمان را آغاز کند‌ و بنابراین جا دارد از همکاران رادیولوژیست تقدیر به عمل بیاوریم.

وی افزود: درصد بسیار کمی از صندلی‌های دستیاری اشغال می‌شود و در برخی مناطق باید ۶ رزیدنت طب اورژانس پذیرش می‌شد اما تنها ۲ نفر مشغول به تحصیل شده‌اند که این موضوع نگران‌کننده است و ما این مشکلات را به مجلس اعلام کرده‌ایم.

جان بابایی ادامه داد: رشته جراحی قلب در کشور رو به انقراض است و در برخی استان‌ها حتی یک جراح قلب نیز نداریم زیرا به دلیل برخی سختی‌ها، کسی تمایل به تحصیل در این رشته ندارد و دور از ذهن نیست که صندلی های رشته رادیولوژی نیز به سمت خالی شدن برود این در حالی است که رادیولوژی رشته مادر است و اگر کار اساسی در این رشته انجام نشود به مردم آسیب وارد می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با طرح این ادعا که واقعی کردن تعرفه‌ها به نفع مردم است، گفت: وقتی قیمت خدمت پایین بیاید، کیفیت خدمت کاهش می‌یابد‌. اگر به فکر جامعه پزشکی نباشیم ممکن است مجبور شویم از پزشکان خارجی یا خدمات با کیفیت کمتر استفاده کنیم در حالی که وظیف اصلی ما ارائه خدمات با کیفیت و پیشرفته به مردم است. اگر جزء فنی و هزینه سرباری ناشی از سرمایه‌گذاری دیده نشود، کیفیت خدمات کاهش می‌یابد و باید هزینه تکنولوژی و خدمات پیشرفته نیز در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: با افتخار می‌گویم در دوسال اخیر کمتر از پنج مورد اعزام به خارج از کشور داشته‌ایم که نشان می‌دهد تمام خدمات پزشکی تخصصی در داخل کشور ارائه می‌شود.

Share