در آستانه دور جدید مذاکرات؛

باقری: لغو تحریم‌های غیر قانونی نقطه شروع دور بعدی مذاکرات وین است

علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین تصریح کرد که نقطه شروع دور بعدی مذاکرات لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، باقری‌کنی در پاسخ به پرسشی درباره اصرار طرف‌های غربی برای ادامه مذاکرات وین از نقطه‌ای که در دور ششم به پایان رسید مطرح کرد و بیان داشت: به نظر من مساله روشن است. ریشه مساله‌ای که ما درباره‌اش صحبت می کنیم نقض توافق توسط آمریکایی‌ها، نقض قطعنامه توسط آمریکایی ها، بازگرداندن تحریم‌ها توسط آمریکایی‌ها و اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکایی‌هاست.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در توافق بوده و هست، پایبند به توافق بوده و در حال حاضر هم پایبند است. از این جهت مساله ای که باید در مرحله اول به آن رسیدگی شود موضوع لغو تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «آمریکا به عنوان طرف نقض کننده برجام برای بازگشت به این توافق و رفع تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده و ایران هم تاکید دارد که در صورت رفع موثر و قابل راستی آزمایی تحریم‌ها به اجرای کامل تعهداتش باز می‌گردد. مشکل کار کجاست؟»، بیان داشت که این پرسش را باید طرف آمریکایی پاسخ دهد.

وی خاطر نشان کرد: مساله اصلی لغو تحریم‌های غیر قانونی است و بازگشت آمریکا به برجام مساله بعدی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اظهارکرد: اصل موضوع، لغو تحریم‌های غیر قانونی است که توسط آمریکایی‌ها اعمال شده و باید در دستور کار (مذاکرات) باشد.

Share