در بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد عنوان شد؛

پیشرفت ۷۰ درصدی خط آهن رشت – بندرکاسپین | تاکید برای تخصیص به موقع اعتبارات

سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به همراه مهندس اکبری مقدم رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از روند تکمیل زیرسازی و پل سازی راه آهن در محدوده منطقه آزاد انزلی بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور امروز در حاشیه‌ی بازدید از خط آهن رشت – پیربازار – انزلی  گفت: این مسیر ۳۵ کیلومتری، همچون گلوگاهی است که می‌تواند زمینه‌ی اتصال خط آهن چابهار و بندرعباس را به آنسوی خزر و اروپای شمالی مهیا کند و تلاش برای اتمام هرچه سریعتر ان الزامی است.

سعید محمد همچنین از اتخاذ تدابیر لازم برای تهیه‌ی کشتی‌های رو – رو در بندرکاسپین منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: با توجه به وجود چنین کشتی‌هایی در بنادر جنوبی کشور می‌توان زمینه‌ی بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در کریدور نوستراک را از طریق دریای خزر مهیا کرد.

وی گفت: دبیرخانه‌ی شورای عالی مناطق آزاد کشور تمامی تلاش خود را برای تخصیص به موقع اعتبارات برای تکمیل این طرح مهم زیربنایی – اقتصادی بکار خواهد گرفت.

خط آهن ۳۵ کیلومتری رشت – پیربازار – بندرکاسپین منطقه آزاد انزلی در ۲ فاز در حال اجراست و در مجموع حدود ۷۰ درصد پیشرفت کار دارد.

راه آهن سراسری از ایستگاه پیر بازار به سمت منطقه آزاد انزلی در حال ساخت و تکمیل بوده و قطعه دوم آن در محدوده منطقه آزاد انزلی به بندر کاسپین متصل می شود.

Share