مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

پاسگاه‌های محیط بانی گیلان به نیروگاه خورشیدی مجهز شدند

ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار داشت: ۸ پاسگاه محیط‌بانی واقع در مناطق حفاظت شده این استان امسال به نیروگاه خورشیدی مجهز شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ۸ پاسگاه محیط‌بانی واقع در مناطق حفاظت شده این استان امسال به نیروگاه خورشیدی مجهز شدند.

ساسان کفایی با بیان این خبر افزود: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از انرژی پاک برای تامین برق مورد نیاز پاسگاه‌های محیط بانی است.

وی اضافه کرد: در این راستا با بهره گیری از نیروگاههای خورشیدی، این مُبدل انرژی خورشید را به برق تبدیل کرده که برای پشتیبانی از سیستم‌های بی‌سیم محیط بانان، تولید برق پاک برای پاسگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان کاهش آلودگی هوا، کاهش گازهای گلخانه ای، کمک به توقف یا کاهش گرمایش زمین و برطرف کردن مشکلات و کمبودها در حوزه محیط بانی را از کارکردهای مثبت استفاده از انرژی خورشیدی دانست.

کفایی ادامه داد: در این راستا ۱۸ دستگاه نیروگاه خورشیدی از منابع و محل اهدایی صندوق ملی محیط زیست در ۸ پاسگاه محیط‌بانی مناطق حفاظت شده سرخانکل و قلم گوده در بندر انزلی، سلکه و سیاه درویشان در صومعه سرا، آغوزی سیاهکل- امیرکلایه لاهیجان، لوندویل آستارا و بوجاق کیاشهر نصب شد.

وی با بیان اینکه با نصب این نیروگاه‌ها از این پس پاسگاه‌های محیط بانی با مشکل قطعی برق مواجه نمی‌شوند گفت: این اقدام در راستای استفاده از فناوری‌های پاک و انرژی‌های تجدیدپذیر و استقرار مدیریت سبز صورت گرفته است.

کفایی افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی بوده زیرا قابل دسترس و کم هزینه‌تر از سایر سوخت‌ها هستند همچنین با کاهش گازهای گلخانه‌ای مشکلات محیط زیستی از جمله گرمایش زمین را تا حد زیادی از بین می‌برند.

قابل ذکر است که هر یک از سیستم‌های نصب شده در پاسگاههای محیط بانی قادر به تولید برق به ظرفیت ۱۲۰۰ وات در ساعت هستند و از این پس مشکلات قطعی برق آن‌ها با ذخیره برق توسط صفحات فوتوولتائیک برطرف خواهد شد.

Share