امام جمعه رشت؛

مذاکرات برجامی اولویت دولت سیزدهم نیست | کشور با برجام در بسیاری جاها درجا زد

نماینده ولی فقیه در گیلان به بالا بودن نرخ اجاره مسکن اشاره کرد و گفت: مستاجری سخت است و دولت با نظارت بر ساخت و سازها می تواند به اهداف خود در تامین مسکن نیازمند برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: ۲۳ مهرماه مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام است و این روز را به همه شیعیان تسلیت می گویم و همچنین آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف محسوب می شود و تبریک عرض می کنم.

وی به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کرد و افزود: بلا و گرفتاری از جانب خدا نمی آید مگر آنکه نعمتی در آن باشد بنابراین همیشه بلا برای تنبیه نیست بلکه خدا می خواهد توسط بلا نعمتی را عنایت فرماید.

امام جمعه رشت با تبریک هفته نیروی انتظامی به حافظان امنیت، تصریح کرد: مردم قدردان تلاش حافظان امنیت در داخل جامعه و مرزها هستند.

آیت الله فلاحتی به سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم مصادف با ۲۷ مهرماه جاری به نقل از اهل سنت اشاره کرد و گفت: علمای شیعه ۱۷ ربیع الاول را سالروز ولادت پیامبر صلی الله وآله وسلم می دانند و براین اساس هفته وحدت نامگذاری شده است.

اختلاف افکنی عمده ترین ابزار دشمن برای از بین بردن وحدت میان مسلمانان است

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه “امروز مهم ترین دستاویز دشمن در بیداری اسلامی، اختلاف است”، بیان کرد: امروز تفرقه افکنی یکی از عمده ترین ابزار دشمن برای از بین بردن وحدت میان محسوب می شود در صورتی که حفظ آرامش و وحدت میان مسلمانان از اهداف عالمان دین است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تذکر به بعضی رسانه های معاند نسبت به رویکرد دولت جدید، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در اندیشه عزت و نگه داری ملت ایران در مسیر آرمان های انقلاب است.

آیت الله فلاحتی، دنیای معاصر را مانند دهکده کوچک جهانی عنوان کرد و یادآور شد: جوامع به هم متصل هستند اما این در شرایطی است که عزت ملت ها باید حفظ شود بنابراین دولت سیزدهم مبنای اداره جامعه را براساس رابطه با قدرت های سلطه گر نمی گذارد.

گفت و گوهای برجامی اولویت دولت سیزدهم نیست

وی با بیان اینکه گفت و گوهای برجامی اولویت دولت سیزدهم نیست، اظهار کرد: کشور با برجام در بسیاری جاها درجا زد و عقب ماند بنابراین گفت و گوهای برجامی به غیر نفرت از قدرت های شاخدار سلطه گر برای مردم ایران ایجاد نکرد.

امام جمعه رشت به تهدید صهیونیست ها و آمریکا برای حضور ایران در گفت و گوهای برجامی اشاره کرد و افزود: قدرت های استکباری چه کاره هستند که بخواهند برای ملت ایران خط و نشان بکشند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تاریخ بزن دررو گذشته است، بیان کرد: اگر دنیای استکبار بخواهد حرکتی علیه ملت ایران انجام دهد آن را در نطفه خفه می کنیم و دیگر در هیچ جای دنیا امنیت نخواهد داشت.

وی، بیکار بودن و مردم آزاری را دو ویژگی قدرت های استکباری به ویژه صهیونیست ها مبنی بر دخالت در امور ملت ایران دانست و تصریح کرد: دولت و ملت ایران دیگر نسبت به قدرت های سلطه گر گوش شنوا ندارند و طرف های برجامی ایران باید رفتار خود را با عمل به اثبات برسانند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به وعده احداث سالانه یک میلیون مسکن و چهار میلیون مسکن در مدت ۴ سال توسط دولت اشاره کرد و گفت: دولت باید انبوه سازی و احداث واحدهای کوچک را در اولویت قرار دهد تا جوانان بتوانند صاحب مسکن شوند.

مستاجری سخت است

آیت الله فلاحتی با اشاره به بالا بودن نرخ اجاره مسکن، خاطرنشان کرد: مستاجری سخت است و دولت با نظارت بر ساخت و سازها می تواند به اهداف خود در تامین مسکن نیازمند برسد.

وی، نظارت بر اجرای پروژه ها و بخش های مختلف اقتصادی توسط دولت را مهم ذکر کرد و یادآور شد: کاهش نظارت موجب ویرانگری می شود ضمن اینکه نظارت در اتقان سازی مسکن، افزایش نرخ تسهیلات و بازپرداخت اقساط به صورت بلندمدت از دیگر راهکارهای صاحب مسکن شدن افراد جامعه است.

امام جمعه رشت با تسلیت شهادت نمازگزاران شیعه در افغانستان، اظهار کرد: با مردم مظلوم افغانستان ابراز همدردی می کنیم و لعن و نفرین به جنایتکاران و اربابان آنها می فرستیم.

پیروی از امام معصوم رمز تعالی بشر در زندگی است

آیت الله فلاحتی پیرامون لزوم اطاعت از امام معصوم علیه السلام در راستای سبک زندگی اسلامی، بیان کرد: رمز تعالی انسان ها در زندگی پیروی از رسول خدا صلی الله وآله وسلم و امامان معصوم علیه السلام است.

وی با اشاره به اینکه پیروی از پیامبر صلی الله وآله وسلم و امامان معصوم علیه السلام موجب سعادت بشر در دنیا و آخرت می شود، تصریح کرد: نسل معاصر باید بداند در دین موضوع های بسیاری برای تربیت انسان و مدیریت جامعه بیان شده است.

دنیای معاصر تشنه معارف اسلام است

نماینده ولی فقیه در گیلان، دنیای معاصر را تشنه معارف اسلام دانست و گفت: معارف ناب محمدی صلی الله وآله وسلم تنها نسخه نجات بخش بشر است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه قرآن برای تمام زمان ها نازل شده است، خاطرنشان کرد: قرآن تنها نسخه سعادت دنیا و آخرت انسان است.

Share