رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دیدار با امام جمعه رشت:

طرح رتبه‌بندی معلمان کرامت و جایگاه معلمان و فرهنگیان کشور را فراهم می‌کند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی از مولفه‌های مهم تحقق تحول نظام بنیادین آموزش و پرورش است گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان کرامت و جایگاه معلمان و فرهنگیان کشور را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این کمیسیون به نوعی پیشانی دیگر کمیسیون های مجلس محسوب می شود.

وی، پژوهش را عامل رشد و شکوفایی جوامع بشری عنوان کرد و افزود: پژوهش از ارکان اصلی همه جوامع بشری بوده و هست و براین اساس حکومت ها در طول تاریخ برای پژوهش و پژوهشگر جایگاه ویژه ای قائل بوده اند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جامعه با تلاش پژوهشگر قوام پیدا می کند، تصریح کرد: اگر امروز در صنایع مختلف رشد قابل قبولی را کسب کردیم در سایه پژوهش تحقق پیدا کرده است.

آیت الله فلاحتی، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در سایه پژوهش دانست و بیان کرد: مراکز دانش بنیان و پژوهشی پیشانی اقتصاد و حتی سیاست جامعه هستند زیرا اگر سیاستمداران فعالیتی انجام می دهند در سایه امنیت تحقق پیدا کرده و این امنیت در سایه پژوهش محقق شده است.

وی، تحقیق و پژوهش را برترین شیوه برای رشد و تعالی جامعه عنوان کرد و گفت: امروز جامعه در سایه تلاش جوانان این مرزوبوم در دانشگاه ها به جایگاه والایی ارتقا پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه منابع انسانی ایران دارای دو ویژگی معنویت و اقتدار همه جانبه است، خاطرنشان کرد: گاهی مواقع برخی مدیران قدرت خوداتکایی به توان داخلی را فراموش می کنند.

آیت الله فلاحتی، اعتقاد به توان داخلی را سبب رشد جامعه ذکر کرد و یادآور شد: درست است که امروز با تورم مواجه ایم و در بعضی بخش ها وابسته هستیم اما در عرصه اقتصادی و نظامی از قابلیت های بسیاری برخورداریم.

وی با بیان اینکه زمانی درجا زدیم که اجازه دادیم دشمن توپ را در زمین ما بیندازد، اظهار کرد: زمانی درجا می زنیم که توجه به خوداتکایی را فراموش کرده و باورمان بیاید باید به طرف دیگران دست دراز کنیم.

امام جمعه رشت، پژوهش را محور رشد جامعه عنوان کرد و افزود: رشد به کسی تعلق دارد که ایده پرداز باشد بنابراین ایده پردازی در کمیسیون آموزش، پژوهش و تحقیقات مجلس حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه آینده را پژوهشگران و ایده پردازان می سازند، بیان کرد: دورنگری و آینده نگری معلول پژوهش است و در این راستا می طلبد کمیسیون آموزش، پژوهش و تحقیقات مجلس همیشه باید افق نگر و دورنگر باشد.

وی، خواستار حمایت پژوهشگران توسط وزارت علوم شد و تصریح کرد: توجه ویژه به مراکز دانش بنیان اثرگذار است ضمن اینکه دولت برای امر پژوهش باید اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

طرح رتبه‌بندی معلمان کرامت و جایگاه معلمان و فرهنگیان کشور را فراهم می‌کند

علیرضا منادی سفیدان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان، به بحث انتخاب استاندار جدید استان گیلان اشاره کرد و گفت: آقای اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دوره گذشته بودند و امیدواریم با حضور ایشان تحولات خوبی در حوزه آموزش استان گیلان اتفاق بیافتد.

وی تحول نظام بنیادین آموزش و پرورش را خواسته مهم مقام معظم رهبری اعلام کرد و یادآور شد: رتبه‌بندی فرهنگیان که سال‌ها راکد مانده بود توسط مجلس یازدهم در دستور کار قرار گرفت و بعد از تلاش‌ها و پیگیری‌های زیاد لایحه این طرح از سوی دولت ارائه شد و امیدوارم سریع تر شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، رتبه‌بندی را از مولفه‌های مهم برای تحقق تحول نظام بنیادین آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: در طرح رتبه بندی، معلمان در پنج گروه مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند و بر اساس جایگاه خاصی که به آنان تعلق می‌گیرد حقوق و مزایای آن‌ها محاسبه خواهد شد.

منادی سفیدان خاطرنشان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان کرامت و جایگاه معلمان و فرهنگیان کشور را فراهم می‌کند.

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده شهرستان های رشت و خمام در مجلس نیز، ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه ما امنیت و آسایش خود را مدیون خون پاک شهدا هستیم افزود: مشکلات زیادی در حوزه آموزش استان گیلان داریم که باید در صدد رفع آن اقدام کنیم.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کمک به حوزه دانشگاه و استفاده از نظرات اعضای کمیسیون آموزش در این زمینه را لازم دانست و افزود امیدواریم این سفر برای گیلان به ویژه حوزه آموزش استان پر خیر و برکت باشد.

احمدی سنگری، پسماند، رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و تالاب انزلی را از جمله چالش‌های استان گیلان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با حضور اعضای کمیسیون آموزش در گیلان و با حمایت‌هار مجلس بتوانیم قدم‌های خوبی در این حوزه برداریم.

Share