امام جمعه اسالم؛

روسای جمهور آذربایجان و ترکیه حرف‌های گنده‌تر از دهان خودشان می‌زنند

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه روسای جمهور آذربایجان و ترکیه حرف‌های گنده‌تر از دهان خودشان می‌زنند، گفت: جمهوری آذربایجان حواسش باشد اگر کوچکترین خطایی کند له کردن عروسک خیمه شب بازی آمریکا بسیار راحت‌تر از پنجه در پنجه شدن با رقیبان قدر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام «محمدجواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این بخش با تسلیت فرا رسیدن ایام آخر صفر به بیان ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: وجود حضرت محمد مصطفی (ص) نعمت ارزشمندی است که خداوند آن را به بشریت عنایت فرموده است.

امام جمعه اسالم با بیان‌اینکه دین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) یادگار ارزشمند پیامبر گرامی اسلام است، افزود: دین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) بعد از شهادت حضرت محمد (ص) نیز تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه اسلام و انقلاب قائم به شخص نیست، تصریح‌کرد: اینکه کسانی فکر کنند که اگر ما یا جریان وابسته به ما نباشد قطار توحیدی از حرکت می‌ایستد، اشتباه است.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اقدامات نسنجیده اخیر جمهوری آذربایجان گفت: کشور و منطقه ما از دیرباز مورد توجه استعمارگران و غارتگران بوده و تاریخ ما گواه حوادث گوناگون استعماری است.

خطیب نماز جمعه اسالم اظهارکرد: در طول سالیان دور قسمت‌های مختلفی از خاک سرزمین ما به خاطر بی‌کفایتی پادشاهان از کشور ما جدا شده است اما امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کیان وطن و مام میهن حفظ شده است.

وی ادامه داد: آمریکا که در سال‌های اخیر نماد استکبارجهانی است تمام تلاش خود را برای ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی به کار گرفته است و با نا امن کردن منطقه در افغانستان، عراق، سوریه، یمن و این بار متوجه مناطق شمال‌غرب ایران شده است.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه راه انداختن جنگ قره‌باغ جهت ایجاد تحولات و بهانه حضور در منطقه قفقاز بود که امروز باعث جری شدن رئیس جمهور آذربایجان و ترکیه شده است تا حدی که حرف‌هایی گنده‌تر از دهان خودشان می‌زنند، اضافه‌کرد: آذربایجان یادش باشد نظام مقدس جمهوری اسلامی با صبر و متانت با آن‌ها برخورد می‌کند ولی اگر کوچکترین خطایی بکنند له کردن عروسک خیمه شب بازی آمریکا بسیار راحت‌تر از پنجه در پنجه شدن با رقیبان قدر است.

امام جمعه اسالم ارتحال عالم ربانی حضرت علامه حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت و افزود: چنین شخصیتی که جامع علوم مختلف بود و در طی طریق و سلوک معنوی به کمالات عالیه رسیده بود در دوران ما بسیار کم‌نظیر است ایشان علی‌رغم همه مقامات علمی و معنوی بسیار زمان شناس، بصیر و ولایت‌پذیر بود و این امر مهم را بارها در عمل ثابت کرده بود.

Share