آیت الله «رضا رمضانی» در یادواره شهدای دهستان نصیرمحله شهرستان شفت؛

رحلت پیامبر اکرم(ص) بزرگترین مصیبت عالم اسلام و حتی جامعه بشریت است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه ما باید با فهم قرآن و اهل بیت(ع) زندگی را بشناسیم، افزود: رحلت پیامبر اکرم(ص) بزرگترین مصیبت عالم اسلام و حتی جامعه بشریت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله «رضا رمضانی» شب گذشته (۱۳ مهر) در یادواره شهدای دهستان نصیرمحله شهرستان شفت که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) این دهستان برگزار شد، با اشاره به اینکه این دنیا، مقدمه حیات جاودانه است، تصریح کرد: امور مادی نیز مقدمه‌ای برای درک یک زندگی درست و صحیح است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه ما باید با فهم قرآن و اهل بیت(ع) زندگی را بشناسیم، افزود: رحلت پیامبر اکرم(ص) بزرگترین مصیبت عالم اسلام و حتی جامعه بشریت است.

وی با اشاره به اینکه در جلسات شهدا، باید صداقت، اخلاص و چشمه‌های حکمت شهدا را دریافت کنیم، تاکید کرد: ما همواره نیازمند عدالت خواهی و ولایت پذیری شهدا هستیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه شهدا، فهم دقیقی از سعادت داشتند که ما امروزه به آن نیازمندیم، خاطرنشان کرد: مجالس و محافل شهدا نباید فقط نشستن، سینه زنی و ذکر یاد و خاطره شهدا باشد بلکه باید فکر، ذکر و درون خود را در این مجالس احیا و زنده کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه همه پیامبران الهی آمدند که بشریت و انسان‌ها تربیت شوند، افزود: حکومت‌ها هم برای تربیت انسان‌ها تشکیل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تربیت انسان به معنی رسیدن به حقایق درونی است، تاکید کرد: تمام فرایض دینی نیز برای نزدیک‌تر شدن به خداوند است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه نماز می‌تواند به عنوان راه رسیدن به معراج باشد، افزود: انسان باید از این فریضه برای قرب الهی استفاده کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه انسانی که با خود قهر است، با دیگران نمی‌تواند آشتی باشد، ابراز کرد: اگر ما خود را نشناسیم، گمراه می شویم؛ آشتی و آشنایی با خود به انسان قدرت معنوی می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع)، معجزه تربیتی پیامبر اکرم(ص) بود، گفت: شهدا حین جنگ با وجود اینکه تشنه بودند ولی آب را به همرزم خود می‌دادند؛ ایثار شهدای ایران اسلامی، حاصل تربیت نبوی است.

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) درباره تعداد کشته‌ها‌ در جنگ‌ بسیار احتیاط می‌کرد، این در حالی است که در قرن بیستم که به دوره بردگی مدرن شهرت دارد، ۱۰۰ میلیون انسان کشته شد‌ه‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در بین همه پیامبران الهی، از همه بیشتر اذیت و آزار دید، تاکید کرد: حضرت محمد(ص) برای هدایت دشمنی که او را آزار و اذیت می‎کرد، دعا می‌کرد.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) برای رهایی انسان‌ها از جهل و نادانی، آزار و اذیت‌های زیادی دید.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه دین اسلام، دین محبت و رحمت است، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) آمد تا به ما یاد بدهد، که نسبت به همدیگر، حس مسئولیت پذیری داشته باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه شهدا، درس آموخته‌های مکتب پیامبر اکرم(ص) هستند، خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در عصر حاضر، جامعیت مکتب نبوی، علوی و حسینی را به ما آموزش دادند تا حیات و زندگی‌ مسلمانان در جامعه عزتمندانه باشد.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب، احکام اسلامی به سخره گرفته می‌شد ولی انقلاب این احکام را زنده کرد، گفت: امام خمینی(ره) به اسلام عزت داد و آن را در عرصه‌های اجتماعی وارد کرد.

آیت‌الله رمضانی اضافه کرد: عده‌ای برای عزت و سربلندی ایران اسلامی در مقابل دشمنان ایستادند و دفاع کردند؛ در عرصه بین‌الملل هم حاج قاسم سلیمانی با رشادت و شجاعت، به دنیای اسلام آبرو بخشید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به هراس دشمن از حاج قاسم سلیمانی اشاره و اذعان کرد: این فرمانده رشید اسلام با وعده صادقانه، داعش را از بین برد.

Share