سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودبار خبر داد:

دستگیری صیاد ۲۰ قطعه سهره طلائی در رودبار

علی فرهی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار اظهار داشت: صیاد سهره‌های طلایی در مناطق شکار ممنوع رودبار دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صیاد سهره‌های طلایی در مناطق شکار ممنوع رودبار دستگیر شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت: این صیاد متخلف که تخلفات زیادی از وی در منطقه شکار ممنوع جیرنده عمارلو گزارش شده بود توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار و کمک خوب همیاران محیط زیست این منطقه دستگیر شد.

علی فرهی ضمن تشکر از همیاران و سازمان مردم نهاد شهرستان که بسیار پرتوان فعالیت و همکاری می‌کنند، گفت: این متخلف با گستراندن تورهای مخصوص اقدام به صید، فروش و قاچاق پرنده سهره طلایی می‌نمود که با کمک خوب این همیاران و حضور به موقع ماموران یگان شهرستان رودبار شناسایی و دستگیر شد و تعداد ۲۰ قطعه سهره طلایی در همان محل به دامان طبیعت بازگشت.

وی در ادامه گفت: متخلف پس از دستگیری توسط مامورین محیط زیست این اداره به کلانتری منطقه عمارلو منتقل شده و با تشکیل پرونده بازداشت و به مراجع قضایی شد.

فرهی اظهار کرد: سهره طلایی پرنده‌ای است با بال‌های زرد و سیاه، دم سیاه و سفید، صورت قرمز لاکی و پشت قهوه‌ای خاکی که در ناحیه دمگاه به سفیدی می‌گراید که صدایی بسیار دلنشین دارد.

وی افزود: زیبایی رنگ و نغمه‌های خوش این پرنده باعث گشته تا این متخلفان با تعبیه تور و دام، اقدام به صید و فروش آن‌ها نمایند.

Share