احمدی سنگری خبر داد؛

تعیین تکلیف همه گروه‌های غیررسمی همکار با آموزش‌وپرورش از جمله غیرانتفاعی‌ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین تکلیف معلمان غیرانتفاعی نیز در دستور کار کمیسیون آموزش است، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا طی یک برنامه تخصصی و کارشناسانه تمام گروه‌های غیررسمی آموزش‌وپرورش را تعیین تکلیف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، محمدرضا احمدی امروز با اشاره به تداوم مطالبات معلمان غیررسمی آموزش‌وپرورش اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خود را تعیین تکلیف همه گروه‌های غیررسمی همکار با آموزش‌وپرورش می‌داند و در تلاش است تا این موضوع مهم محقق شود.

وی با اشاره به برخی طرح‌های منتشرشده در خصوص ساماندهی برخی نیروهای غیررسمی آموزش‌وپرورش و امضای برخی نمایندگان گفت: اساساً نفس چنین طرح‌هایی خارج از کمیسیون آموزش و تحقیقات قابل مورداتکا نبوده بلکه طرح‌های مربوط به فرهنگیان باید در کمیته فرهنگیان کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی کارشناسانه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی و پیگیری معلمان غیرانتفاعی مبنی بر چرایی عدم قرار گرفتن آن‌ها در طرح استخدامی آموزش‌وپرورش منتشرشده، بیان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا طی یک برنامه تخصصی و کارشناسانه تمام گروه‌های غیررسمی آموزش‌وپرورش به هر نحوی آموزش‌وپرورش در ارتباط هستند را تعیین و تکلیف کرده و دغدغه آنان را برطرف کند.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح منتشرشده قید بدون آزمون مطرح‌شده که با قانون مصوبه مجلس در تضاد بوده و قابل‌اتکا نیست، گفت: طبق مصوبه مجلس ورود بدون آزمون امکان ندارد و تعیین تکلیف تمام گروه‌های غیررسمی باید با طرح‌های کارشناسی شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات صورت بگیرد.

احمدی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات برای همه گروه‌های غیررسمی مرتبط با آموزش‌وپرورش ازجمله معلمان مدارس غیرانتفاعی طرح‌هایی را در نظر گرفته است، تصریح کرد: آموزش در دانشگاه فرهنگیان نیز یکی دیگر از مراحل استخدام معلمان غیررسمی مرتبط با آموزش‌وپرورش بوده و این موضوع نیز با ورود بدون آزمون به آموزش‌وپرورش در تضاد بوده و امکان تحقق ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی معلمان مدارس غیرانتفاعی در خصوص تأخیر تعیین تکلیف خود افزود: معلمان غیرانتفاعی نیز امیدوار باشند چراکه کمیسیون آموزش‌وپرورش تعیین تکلیف معلمان این گروه از معلمان را نیز در دستور کار قرار داده و بعد از بررسی تخصصی اعلام خواهد کرد.

Share