از دستان رجب طیب اردوغان

بهترین پایان نامه سال کشور ترکیه را یک گیلانی دریافت کرد

طی مراسمی که با حضور رییس جمهور ترکیه برگزار شد، دکتر هومن بهمنی جلالی عنوان بهترین پایان نامه‌ی سال در زمینه‌ی فنی مهندسی کشور ترکیه را احراز و جایزه ویژه خود را از رجب طیب اردوغان دریافت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شورای آموزش عالی ترکیه (YÖK) هر سال یک پایان نامه‌ی دکترا را به عنوان بهترین پایان نامه‌ی سال در زمینه‌ی فنی مهندسی انتخاب می‌کند.

دکتر هومن بهمنی جلالی این جایزه را با عنوان پایان نامه‌ی «نقاط کوانتومی جدید زیست سازگار و رابط‌های عصبی نانو مهندسی شده‌ی اپتوالکترونیکی» از رییس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان دریافت کرد.

دکتر هومن بهمنی جلالی سال ۱۳۹۲ دوره کارشناسی مهندسی مواد را در دانشگاه تبریز به اتمام رساند، سپس مدرک کارشناسی ارشد را در رشته‌ی علم و مهندسی نانو از دانشگاه استانبول تکنیک دریافت کرد ودر سال ۲۰۲۰ دوره‌ی دکترای خود را در دانشگاه کچ (Koç) استانبول تحت بورسیه شورای تحقیقات اروپا (ERC) به اتمام رساند.

بهمنی جلالی در این دوره جایزه‌ی Nano Scale Horizons را در کنفرانس QD2018 در تورنتو دریافت و سپس در سال ۲۰۱۹ جایزه‌ی ویژه‌ی دانشجوی دکترا را از انجمن تحقیقات مواد اروپا (EMRS) دریافت کرد.

بهمنی به تازگی با پروژه‌ای در مورد «نقاط کوانتومی زیست سازگار برای دیود‌های نوری فروسرخ» موفق به دریافت فلوشیپ ماری-کوری (MSCA-IF) به ارزش ۱۸۰ هزار یورو از شورای اروپا (EC) شده است.

وی تاکنون غالب بر ۱۸ مقاله‌ی علمی در ژورنال‌های معتبر علمی (رتبه‌بندی Q۱) در زمینه سنتز، خواص نوری و کاربردهای نقاط کوانتومی به ویژه نقاط کوانتومی زیست سازگار به چاپ رسانده است.

بهمنی جلالی هم اکنون دوره‌ی پسادکترای خود را در انستیتوی تکنولوژی ایتالیا در شهر جنوا می‌گذراند.

گفتنی است دکتر هومن بهمنی جلالی برادر زاده ابراهیم بهمنی جلالی مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان و مدیر مسئول روزنامه نسیم است.

Share